Sećanje na omiljenog profesora FDU na kragujevačkom Joakimfestu 1Foto: Z. Mišić

U okviru pratećeg programa 16. Joakimfesta, međunarodnog pozorišnog festivala u Kragujevcu održan je danas razgovor na Maloj sceni Knjaževsko-srpskog teatra „Sećanje na prof. dr Dragana Klaića (1950-2011)”.

O poznatom teatrologu, profesoru na FDU i pozorišnom kritičaru govorili su Nada Kokotović, rediteljka i koreografkinja (predsednica žirija festivala) i jedna od osnivača KPGT-a, prof. dr Ivan Medenica, teatrolog, kritičar i umetnički direktor BITEF festivala (profesor na Fakultetu dramskih umetnosti u Beogradu) i prof. dr Mlena Dragićević Šešić, profesorka Menadžmenta u kulturi i Teorije masovnih medija Fakulteta dramskih umetnosti u Beogradu i šef katedre UNESKO-a za kulturnu politiku i menadžmenta Univerziteta u Beogradu koja se u razgovor uključila iz Maroka putem video linka.

Razgovor je moderirala Branislava Ilić, dramaturškinja i dramska spisateljica, selektorka ovogodišnjeg Joakimfesta.

Razgovor povodom desetogodišnjice od Klaićeve smrti, moderatorka Ilić započela je citatom iz pozorišnog časopisa „Scena” koji je 2011 objavio profesor Boško Milin (koji je preminuo pre dva dana) i po kojem je Dragan Klaić nio „inspiracija mnogim teatarskim generacijama”.

Saradnica iz legendarnih dana osnivanja KPGT-a i bliska Klaićeva prijateljica Nada Kokotović, istakla je da je „teatar bio njegovo biće” kao i da je Klaić bio izuzetan čovek, naučnik, prijatelj i umetnik.

– Temeljitost je bila bitna Klaićeva karakteristika. Svemu je pristupao ozbiljno i naučno. Bio je rvlo precizan, kritičan, direktan i suptilan, rekla je ona.

Po Branislavi Ilić, Dragan Klaić je bio najomiljeniji profesor na FDU jer nije imao distancu sa studentima. Ivan Medenica je govorio o prvom delu njegove karijere, kada je kao profesor Istorije svetskog pozorišta i drame, a doktornat sa Jejla u Jugoslaviju i Srbiju „doneo” drugačiji način predavanja i teatarske metodologije.

– Komunicirao je sa studentima, inspirisao ih, animirao i razvijao kod njih teatarsko mišljenje. Bio je emotivan i teatralan u svom predavačkom nastupu i studenti su to voleli i cenili, naveo je Medenica, izdvojivši i neka od kapitalnih Klaićevih dela koja se i danas koriste kao udžbenici poput„Hronologije 4.000 godine istorije pozorišta” ili „Pozorište i drama srednjeg veka”.

Dragan Klaić (1950-2011), istoričar pozorišta i kulturni analitičar

Bio je stalni saradnik udruženja Felix Meritis u Amsterdamu i predavao kulturnu politiku i umetnost na univerzitetu u Lajdenu.

Studije dramaturgije završio je u Beogradu, a doktorirao istoriju pozorišta i kritiku drame na Jejl univerzitetu u Sjedinjenim Američkim Državama. Radio je kao pozorišni kritičar i dramaturg, bio profesor na Fakultetu dramskih umetnosti u Beogradu i Univerzitetu u Amsterdamu, a gostujući profesor u Americi, Budimpešti i Bolonji, direktor Holandskog Pozorišnog Instituta od 1992. do 2001. godine, suosnivač evropskog pozorišnog časopisa Evromaske. Bio je dugogodišnji pozorišni kritičar „Politike”, voditelj okruglih stolova na BITEF-u i saradnik Sterijinog pozorja.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari