Krajem avgusta je pušten u rad kružni tok kod Ušća u Beogradu, koji je, prema procenama gradskih vlasti, trebalo da smanji gužve u tom delu grada. Ipak, nepuna dva meseca kasnije nadležni su odlučili da ipak na kružni tok postave i semafore.
Plan da kružni tok kod Ušća smanji gužvu, očigledno, nije uspeo, a kako je preneo N1, juče su započeti radovi postavljanja semafora ispred kružnog toka na tri strane.
Prolaz su u međuvremenu regulisali i saobraćajci, ali ni to nije smanjilo zadržavanje i gužve.
Direktor Centra za lokalnu samoupravu Nikola Jovanović kaže da je jedino rešenje za saobraćajnu situaciju kod Ušća denivelacija, odnosno nadvožnjak kojim bi saobraćaj tekao nesmetano iz Mihajla Pupina ka Brankovom mostu i obrnuto.
„Kružni tok tamo u špicu stvara kolaps, a semafori smanjuju kapacitet Brankovog mosta, a sutra i Novog savskog mosta. Gospodin Šapić izlazi stalno sa rešenjima koja su toliko banalna da nemam reči. Beograd je pred gridlokom, ali mi nudimo suštinska rešenja“, ukazuje Jovanović.
Master inženjer saobraćaja sa Instituta za urbanu mobilnost Igor Velić objašnjava da je uloga kružnog toka kao raskrsnice jeste da stvori veću bezbednost, jer je to najbezbedniji vid raskrsnice koji postoji i da obezbedi nesmetani protok vozila, u tom smislu da spreči gužvu.
„Kako bi kružni tok bio takav i obezbedio sve što treba, neophodno je da bude dobro projektovan, na mestima gde nivo funkcionalnosti može da se obezbedi. Kreatori saobraćajne politike koji se nalaze unutar Gradske uprave Beograd očigledno ne znaju i ne bave se svojim poslom“, navodi Velić.
Ističe da je ovo ključ iz koga proizlaze svi problemi.
„Stavljanjem semafora ispred kružnog toka obismišljavate njegovu ideju. Vidi se da oni nisu znali šta će i kako tu da rade. Ovo je krajnje smešno i neodgovorno“, zaključuje Velić.
Zoran Bukvić, koordinator za saobraćaj Zeleno-levog fronta, naglašava da je od početka ZLF ukazivao na to da kružni tok neće rešiti saobraćajne probleme na tom mestu, zato što postoje dva jaka saobraćajna toka.
„Kada god imate takvu frekvenciju saobraćaja, kružni tokovi nisu rešenje. Godinama već ukazujemo da mora da se uloži u javni prevoz, da mora da se poboljša kvalitet, tačnost i frekvencija, da se postavi mreža žutih traka, da se uvede metro, BG voz, to je ono što je dugoročno rešenje“, naglašava Bukvić.
Dodaje da politika mora da se postavi tako da se građani kreću javnim prevozom, pešaka i biciklom, pa tek onda sa privatnim automobilom.
„Jer vi sa ovim stepenom motorizacije, brojem povećanja automobila u prestonici, ubrzo nećete moći da se krećete. Problem je sve veći broj automobila i on mora da se reši“, navodi Bukvić.
Uklanjanje Starog savskog mosta će, po njegovom mišljenju, dodatno otežati protok saobraćaja u Beogradu.
„U ovom trenutku uklanjate jedan funkcionalan most preko koga prelazi između 20 i 25 hiljada ljudi je jako pogrešno, možda da se paralelno gradi most a da se ovaj ne dira, ali ne da se ruši sa ovakvom saobraćajnom slikom, gde god da krenete gužva je. Tek ćemo imati problem i najviše će trpeti ljudi koji koriste gradski prevoz, njima najviše traje put od posla do kuće“, objašnjava naš sagovornik.
U ime Zeleno-levog fronta poziva sve Beograđane koji voze automobile na solidarnost.
„Razumem da javni prevoz u ovom trenutku nije najsjajniji, nije metro, ne blista, ali svako ko je danas ostavio auto i otišao u grad javnim prevozom je učinio mrežu protočnijom, da možemo svi brže da stignemo od tače a do tačke b“, zaključuje Bukvić.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.