Semafori bez zelenog svetla od danas na kružnom toku kod Ušća 1Foto: K. Bondžulić/Danas

Od danas su na kružnom toku kod Ušća u funkciji semafori koji nemaju zeleno svetlo, već trepćuće žuto. Profesor saobraćajnog fakulteta Krsto Lipovac objašnjava da su novi semafori postavljeni jer su se uvođenjem kružnog toka nastali novi problemi – ometanje glavne raskrsnice. Reporterka N1 kaže da je utisak isti, tj. da novi semafori nisu smanjili gužve u saobraćaju.

Gradonačelnik Beograda Aleksandar Šapić kazao je juče da u Beograd uvodi evropske standarde, koji podrazumevaju i semafore u kružnom toku, konkretno na Brankovom mostu, čiji cilj je da zamene saobraćajnog policajca u špicu. Naveo je da ti semafori neće imati zeleno svetlo, već samo crveno i trepćuće žuto.

„Kružni tok ima svoja pravila i to se neće promeniti. Kada se upali trepćuće žuto, imate pravo da se uključite u kružni tok, ali poštujući njegova pravila. Crveno će menjati saobraćajca u toku špica“, pojasnio je Šapić.

Lipovac za N1 objašnjava zašto su kružni tok i semafori postavljeni na ovoj lokaciji.

„Generalno kad pričamo o kružnim raskrsnicama, nekoliko faza je bilo za uvođenje kružnih raskrsnica. Prva faza je bila arhitektonska. Arhitekte su, da bi ukrasili grad, planirani kružne raskrsnice. Druga faza se bavila kapacitetom, a i treća današnja, gde se one realizuju zbog bezbednosti saobraćaja. Kad pričamo sa naučne strane u urbanoj sredini, važne su tri faze. Prva faza je da se analizira situacija, da se definišu problemi i da se vrednuju. U vrednovanju danas zauzimaju simulacije – šta će biti na raskrsnici i kako će uticati na ostatak mreže. Druga faza su prvi utisci i treća su navika. Svugda je važna uloga stručnjaka“, istakao je on.

Kružni tok je postavljen zbog problema kapaciteta.

„U ovom slučaju, definisan je problem kapaciteta i zagušenja i vremenskih gubitaka. Sa uvođenjem kružne raskrnice javili su se nove problemi, a to je problem prilaza raskrsnici za vozila koja ometaju glavne pravce. Neophodno je rešavati – jedno od rešenja su i semafori. Oni bi trebalo da omoguće vozačima uključenje. Ja nisam imao udela i uticaja na rešenje… hoću da verujem da su drugi angažovani i pitani za rešenje“, zaključuje.

Reporterka N1 javila je da se stiče utisak da se situacija nije mnogo promenila tj. da novi semafori nisu smanjili gužve i regulisali saobraćaj.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari