Sindikati Centar, Pravda, Sloga i Sindikat zaposlenih u javnom prevozu Beograda saopštili su danas, povodom saobraćajne nezgode dva autobusa GSP na liniji 18 u Zemunu, da nije tačno da se sa jednog od njih otkačio bilo koji deo za vreme vožnje i da je to uzrok nezgode, što su brojni mediji preneli, a mnoge političke stranke komentarisale.
Prema navodima sindikata, prilikom skretanja zglobnog autobusa u Ulici Prilaz došlo je do zanošenja prikolice koja je bočnim delom zakačila autobus iz suprotnog smera i tom prilikom je došlo do razbijanja dva stakla na jednom autobusu, dok je na drugom, usled posledica fizičkog kontakta dva vozila, otpao metalni poklopac u zoni motora vozila.
Kao najbitnije, sindikati su naveli da u toj saobraćajnoj nezgodi nijedan putnik nije povređen, a jedan od vozača GSP je zadobio ogrebotine od razbijenog stakla, ali je nakon ukazane pomoći pušten bez značajnijih posledica.
Uz žaljenje zbog saobraćajne nezgode i neprijatnosti kojima su građani bili izloženi, sindikati su naglasili u saopštenju da je redovna procedura posle svake saobraćajne nezgode u kojoj učestvuju vozila GSP da se sprovede interni postupak utvrđivanja odgovornosti vozača i provere tehničke ispravnosti vozila, što se radi čak i kod manjih saobraćajnih nezgoda i predstavlja primer dobre prakse ka većoj bezbednosti saobraćaja.
U prvoj polovini ove godine vozila GSP učestvovala su u ukupno 757 saobraćajnih nezgoda, što predstavlja trend smanjenja u odnosu na isti period prošle godine. Od ukupnog broja tih nezgoda u svega 212 je utvrđena potpuna ili delimična krivica vozača GSP-a, što predstavlja 12,8% od ukupnog broja nezgoda i radi se o proseku koji je u nivou evropskih prevoznika, naveli su sindikati.
Prema navodima sindikata, sve to znači da je i te kako bitno ulaganje u sistem obuke, treninga, kontrole rada vozača i takođe je rezultat velikog iskustva koje poseduju vozači GSP „Beograd“, koji su među najvećim profesionalcima svog posla.
Sindikati su zamolili sve aktere političkog i društvenog života da, pre nego što objave saopštenja i iznesu optužbe da je GSP „nebezbedan“ prevoznik, ipak provere da li se njihove tvrdnje odnose na tu kompaniju ili ipak misle na nekog privatnog prevoznika, jer GSP „Beograd“ nije jedini prevoznik u gradu. To bi bilo pošteno i odgovorno prema 5.600 zaposlenih GSP-a, koji svoj posao obavljaju savesno, profesionalno i odgovorno, naveli su sindikati.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.