Posle tri meseca od uvođenja parking zona i prvih otpora u javnosti i delu lokalne vlasti, broj nezadovoljnih se znatno smanjio. Pančevci su zadovoljni jer su smanjene gužve u centru a veća je mogućnost za parkiranje, radnici koji naplaćuju parking kažu da su se vozači, osim nekih izuzetaka, navikli na novi način parkiranja.

Posle tri meseca od uvođenja parking zona i prvih otpora u javnosti i delu lokalne vlasti, broj nezadovoljnih se znatno smanjio. Pančevci su zadovoljni jer su smanjene gužve u centru a veća je mogućnost za parkiranje, radnici koji naplaćuju parking kažu da su se vozači, osim nekih izuzetaka, navikli na novi način parkiranja.
U Parking servisu JKP Higijene su zadovoljni dosadašnjim rezultatima naplate parkinga, jer prihod za tri meseca rada iznosi 12 miliona dinara. Ukoliko se tako nastavi oni bi od januara naredne godine počeli da posluju sa dobitkom.
– Zarada će biti i dvostruko veća ako nam lokalna samouprava bude odobrila zahtev da se radno vreme parking servisa produži do 21 sat. To bi omogućilo i da ispunimo obavezu izgradnje novih parking mesta i to oko 110 godišnje, rekao je za Danas Zoran Radojković, rukovodilac Parking servisa u JKP Higijeni.
Zbog potrebe građana planira se povećanje broja parking mesta u centru. Dugoročno, za dve do tri godine planira se izgradnja Fast parka, montažno-demontažnog objekta sa oko 200 parking mesta u centru grada koji bi trebalo da u potpunosti zadovolji potrebe vozača, kaže Radojković.
Troškovi uvođenja i rada Parking servisa dostižu 26,7 miliona dinara. Od toga je oko devet miliona utrošeno za početno ulaganje, šest miliona za jednokratno ulaganje u stvaranje uslova za otpočinjanje posla, a nešto više od devet miliona dinara otišlo je na plate zaposlenih u toj službi i naknade angažovanih preko studentske zadruge. U službi Parking servisa zaposleno je 45 radnika, od kojih je 35 novozaposlenih po privremenom ugovoru o radu.
Naplata parkiranja dosad je obavljana na 1.800 parking mesta , a u sve tri zone ukupno ima 47 mesta rezervisanih za invalide i osam za vozila Hitne pomoći. Najviše mesta za parkiranje je u prvoj zoni – 867, u trećoj su 643, dok samo 331 takva lokacija postoji u drugoj zoni.
Prema rečima našeg sagovornika, otkako Higijena primenjuje novi način naplate, dokazano je da ipak ima mesta za parkiranje u samom centru grada. Istovremeno su od pritiska automobila oslobođeni i trotoari, pa sada ima prostora i za pešake.
U Parking servisu ne kriju da je novi sistem smanjio prihod od „pauka“ za 30 odsto. Radojković smatra da bi „pauk“ ubuduće trebalo više da bude usmeren na odnošenje havarisanih vozila koja mesecima zauzimaju parking mesta i nepropisno parkiranih vozila po obodima sve tri zone.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari