Na internet stranici kompanije koja prodaje dijetetski proizvod „kubanski eliksir“, nigde ne može da se pročita da ovaj dodatak ishrani leči rak. Međutim, teško je oteti se tom utisku.
Ovaj efekat se postiže ne preterano suptilnim marketinškim tehnikama.
Naime, sa sajta kompanije iskaču pisana iskustva onkoloških pacijenata koji govore pohvalno o proizvodu.
Tako recimo Sedina navodi: “Onkološki sam pacijent i koristila sam „kubanski eliksir“, pila sam ga mjesec i pol, uradila nalaze perfektni”.
Đuka Rakinić, opet, svoj iskaz počinje tvrdnjom da je pre 17 godina operisala rak dojke.
“Moj motiv za uzimanje „kubanskog eliskira“ je da vidim da li može nešto da se promeni, da li može da mi pomogne. I zaista promenilo se. Nakon dva meseca korišćenja „kubanskog eliksira“, tokom redovne kontrole vađena mi je krv i pokazalo se da mi je tumor marker 3 puta manji u odnosu na prethodnih 10 godina”, navodi se na sajtu.
Ni u jednom od ovih iskustava ne tvrdi se da eliksir leči rak, što bi bilo kršenje nekoliko zakona. Međutim, kada onkološki pacijenti pričaju kako im je bolje od korišćenja određenog proizvoda, šta tačno treba zaključiti?
Na istom tom sajtu, međutim, nalaze se i svi podaci koji su potrebni čoveku da stekne pravu sliku o proizvodu koji se reklamira. Tu se recimo nalazi rešenje Ministarstva zdravlja kojim je ovaj dijetetski proizvod ocenjen kao zdravstveno ispravan i kao takav upisan u bazu ministarstva. Dakle, da nije u pitanju lek već prehrambeni proizvod koji nije štetan po zdravlje.
Tu se isto nalazi i stručno mišljenje onkologa Vladimira Kavčina koji je istakao da bi bilo poželjno sprovesti klinička ispitivanja, te da je dobro što stoji da proizvod nije zamena za uravnoteženu ishranu i zdrav način života. Takođe, sadržano je i rešenje iz Agencije za privredne registre gde se može pročitati da se ovaj „kubanski eliksir“ proizvodi u Zemunu od strane firme koja proizvodi i niz drugih dijetetskih proizvoda.
Razlika između ovih podataka je što je prve teško zaobići, dok je za pronalazak ovih drugih potrebno mnogo detaljnije čitanje.
Ovakva praksa najverovatnije nije ilegalna, ali je to ne čini ništa manje manipulativnom. Tim pre što je ciljna grupa posebno ranjiva.
Međutim, pošto ovo društvo malo polaže na zaštitu ugroženih, jedini smisleni savet je – neka kupac bude oprezan.
I neka uvek čita sitna slova.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.