Građani Sremskih Karlovaca zbog neusaglašenih popravki puteva već nedeljama žive u saobraćajnom haosu.
U roku od samo mesec dana, prvo je početkom avgusta počela obnova lokalnog puta kod „Naftahema“, što je na glavni državni put, odnosno „stari put“ od Novog Sada do Beograda dovelo šlepere i tešku mehanizaciju koji su zakrčili saobraćaj.
Ubrzo nakon toga, krajem avgusta krenula je i rekonstrukcija pomenutog državnog puta i to na dva mesta, prvo kod Petrovaradina, a sada i kod Sremskih Karlovaca. Saobraćajni kolaps sada je konstanta.
Gužve su ogromne, a teški šleperi i kamioni zaobilaze glavni put i probijaju se kroz staro jezgro Sremskih Karlovaca čije uske ulice nikako ne mogu da podnesu ovakav saobraćaj.
Kap koja je prelila čašu je kako kažu saopštenje puteva Srbije od pre dva dana, da će saobraćaj glavnim putem kroz Sremske Karlovce biti obustavljen u narednih mesec dana, te da je alternativni pravac put Pretrovaradin – Sremska Kamenica – Ruma – Putinci – Inđija – Banstol – Sremski Karlovci.
Obustava saobraćaja biće na snazi, prema podacima JP „Putevi Srbije”, do 10. oktobra. Očekuje se da će se vozila kretati kroz ulice Karlovaca, skrećući sa glavnog druma u naselje, iz koga će izlaziti na drugom kraju, dok će kamioni morati okolnim pravcima kroz Srem.
„Mi zbog rekonstrukcije osam kilometara sada moramo da svaki dan do Novog Sada putujemo preko Rume ili da se probijamo kroz glavni put ako nas puste. To je van pameti. Kada su počeli da rekonstruišu deo puta kod Petrovaradina već je nastao haos, prvo su rekli da će propuštati automobile, pa onda prestanu. Od moje kuće u Karlovcima do Novog Sada inače mi treba 12 minuta, a sada putujem i po sat i po“, rekla je Ida Garić meštanka Sremskih Karlovaca.
Na sve to, kako nastavlja, ogromni kamioni prolaze pored škola gde je puno dece ili pijace gde je takođe ogromna koncentracija ljudi. Staro gradsko jezgro Sremskih Karlovaca jedno je od najznačajnijih koje imamo uopšte i žao joj je što se tome ne vodi računa.
Kako ističe, nije joj jasno da se tri tako velike rekonstrukcije puteva ne mogu isplanirati.
„Na delu državnog puta vidim da sada vade stare kocke koje su tu postavljene još 1937. godine i nadam se da to neće usporiti radove, jer i ovih mesec dana biće dovoljno kompikovano za otići na posao u Novi Sad“, izjavila je ona.
Upravo je odlazak na posao jedan od najvećih problema, jer većina meštana Sremskih Karlovaca radi u Novom Sadu. Juče je gradski autobus koji ide iz Sremskih Karlovaca od 7.30 časova, u Novi Sad došao tek oko 9 časova.
Dragan Trišić odbornik Srpske radikalne stranke u Sremskim Karlovcima, kaže da pored problema podudaranja radova na istoj deonici na dva mesta, drugi je što saobraćajna policija ne radi svoj posao.
„Svako normalan želi da se ova saobraćajnica obnovi i bude upotrebljiva, međutim saobraćajna policija dozvoljava najezdu šleper i teretnjaka koji pod punim teretom prolaze kroz staro jezgro grada. Daj bože da ti radovi završe u roku, pomučićemo se, izdržaćemo, ali policija mora da bude ovde kako ne bi dolazilo do tenzija u saobraćaju. Najveći nam je problem što gore sa Banstola ulaze teretnjaci u grad i tamo bi policajci trebalo da regulišu saobraćaj“, rekao je Trišić.
Pokrajinska vlada je za ovu obnovu izdvojila 307 miliona dinara. A kako je prikom obilaska početka radova ove nedelje rekao Igor Mirović predsednik Vlade Vojvodine, ovaj put je jedan od najopterećenijih; oko 9.500 automobila i gotovo 1.000 kamiona tokom dana prođe ovom deonicom.
Više informacija iz ovog grada čitajte na posebnom linku.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.