Učenici osmog razreda polagali su juče završni ispit iz srpskog, odnosno maternjeg jezika, a sudeći prema komentarima učenika nekoliko beogradskih škola sa kojima smo razgovarali, zadaci iz ispitne kombinacije broj dva, koju je izvukao ministar prosvete Žarko Obradović, nisu im zadali muke.


U OŠ „Vladislav Ribnikar“ prvi učenici počeli su da izlaze sa ispita već posle sat vremena, a slično je bilo i u OŠ „Sveti Sava“ na Vračaru i u OŠ „Svetozar Marković“.

Zadaci sa akcentima, koje svake godine đaci smatraju najtežim, ovoga puta nisu bili na završnom ispitu. Učenici iz „Ribnikara“ navode i da nije bilo ni zadataka u kojima se tražilo prepoznavanje određenog književnog dela, kao i da je bilo samo nekoliko pitanja iz gramatike.

– Zadaci nisu bili teški, ali ste na nekima mogli lako da pogrešite, jer su, recimo, među ponuđenim odgovorima bila dva slična, a samo jedan je trebalo zaokružiti kao tačan. Što se tiče nepoznatih zadataka, tražilo se razumevanje teksta – kaže Mia Kanae Maslova, učenica OŠ „Vladislav Ribnikar“.

Mia, inače vrlo dobra učenica, konkurisaće za upis u Treću, Četrnaestu ili Petu gimnaziju na društveno-jezički smer. Kaže da se za malu maturu pripremala od oktobra prošle godine tako što je pohađala pripremnu nastavu. I njen vršnjak Nikola Predragović smatra da su zadaci bili laki i očekuje da će mu ukupno 90 poena, koliko misli da će imati, biti dovoljno da upiše Četrnaestu ili Petu gimnaziju.

Marija Sarić, profesorka srpskog jezika, koja je juče pregledala testove nakon završenog ispita, ocenjuje za Danas da pitanja nisu bila teška, a to, kako dodaje, potvrđuju i komentari učenika. Ona ističe da je na završnom ispitu u najvećem broju zadataka proveravana veština čitanja i razumevanja pročitanog. Prema njenim rečima, svaki učenik koji je redovno dolazio na nastavu mogao je bez većih teškoća da reši test.

– Bilo je nekoliko pitanja iz pravopisa, a u dosta zadataka se od učenika tražilo da zaokruže tačan odgovor. Očekivala sam da će biti mnogo više zadataka iz oblasti pisanog izražavanja, kao što je to bilo na probnom ispitu – kaže Sarićeva.

Škole su se pridržavale preporuke da se u jednom ili dve veće prostorije organizuje završni ispit za sve učenike. Tako je, recimo, u OŠ „Sveti Sava“ ukupno 66 učenika osmog razreda polagalo test iz srpskog u jednoj sali, a o regularnosti ispita su brinuli sedam dežurnih nastavnika, jedan supervizor kojeg je odredilo Ministarstvo prosvete i dva roditelja. U „Ribnikaru“ se polagao ispit u dve sale za fizičko, u kojima je takođe bilo raspoređeno po nekoliko dežurnih nastavnika, po jedan supervizor i predstavnici roditelja.

Učenici će danas od 10 do 12 sati rešavati zadatke iz matematike. Oni treba da dođu u matične osnovne škole pola sata pre početka testiranja i da sa sobom ponesu đačku knjižicu sa fotografijom i pečatom škole. Na ispitu je zabranjena upotreba mobilnih telefona i digitrona, a od pribora smeju da koriste grafitnu i hemijsku olovku, gumicu, šestar, lenjir i trougao. Konačna rešenja iz matematike moraju biti napisana hemijskom olovkom, dok u toku izrade testa učenici mogu koristiti grafitnu olovku.

U Ministarstvu prosvete je rečeno Danasu da nije bilo nepravilnosti tokom završnog ispita iz srpskog. 

Zadaci

Kako se zovu likovi u komediji „Gospođa ministarka“ Branislava Nušića, kada je nastala ćirilica i ko su njeni tvorci, neka su od pitanja iz testa srpskog jezika. Od đaka se tražilo da pročitaju određeni odeljak i odrede bitne i nebitne podatke, da u tekstu pronađu određenu stilsku figuru, da pogode šta znači reč podozrivo u određenom odlomku, kao i da reše nekoliko zadataka iz pravopisa.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari