Šta će i zašto raditi privatno obezbeđenje u vozilima GSP 1Foto: V. Maričić (Ilustracija)

U javnom gradskom prevozu su od 1. jula počela da važe nova pravila o kontroli karata. Privatna kompanija Kentkart, koja je dobila taj posao, saopštila je da će kontrolore na terenu ubuduće pratiti privatno licencirano obezbeđenje „kako bi se izbegli incidenti“.

U javnom gradskom prevozu su od 1. jula počela da važe nova pravila o kontroli karata. Privatna kompanija Kentkart koja je dobila taj posao saopštila je da će kontrolore na terenu ubuduće pratiti privatno licencirano obezbeđenje.

A da li je u toj odluci učestvovala gradska vlast – nije poznato, jer se predstavnici gradske uprave nisu oglasili za N1.

Autobuska i tramvajska stajališta u jeku letnje sezone su puna, a da li svi putnici imaju karte ili se koriste starim trikom – „švercovanjem“? Brigu o tome vode kontrolori, koji na terenu više nisu sami.

Čuva ih privatno obezbeđenje, a turska kompanija Kentkart koja je donela odluku o tome kaže i da je u gradskom prevozu povećan broj kontrolora.

„Naša kompanija Kentkart potpisala je ugovor sa kompanijom Profi Team Plus iz Beograda. Do 30 licenciranih radnika obezbeđenja ove kompanije će biti raspoređeno na terenu zajedno sa kontrolorima”, navode iz kompanije Kentkart.

Njihov primarni zadatak će biti preventivno delovanje u smislu izbegavanja sukoba u poslovima kontrole karata – voznih isprava, kao i zaštite poslovanja kako kompanije Kentkart, tako i poslovanja Grada Beograda, navode još.

Da li kontolorima pomoć u radu treba da pruža privatno obezbeđenje ili recimo komunalna milicija? Zoran Bukvić iz Inicijative „Ne davimo Beograd“ kaže da je nedopustivo to što je gradska vlast dozvolila da privatna kompanija odlučuje kako će da funkcioniše rad kontrolora.

„Gde to u Evropi i u svetu imate da privatno obezbeđenje mora da obezbeđuje kontrolore karata, znači da nešto u samoj naplati javnog prevoza nije u redu i mi smatramo da su karte u javnom prevozu u Beogradu preskupe“, ocenjuje Bukvić.

Ivan Banković iz Sinidikata „Centar GSP“ kaže da je sistem za naplatu karata trebalo da ostane u rukama Grada Beograda, što bi omogućilo pristupačnije cene karata. Ukazuje i da su kontrolori često suočeni sa neprijatnim situacijama, ali da privatno obezbeđenje neće rešiti stvar.

„Mislim da je potrebna podrška kontrolorima da bi radili svoj posao, jer smo svedoci da je bilo više napada i u poslednje vreme i poslednjih godina, ali ne vidim da je rešenje u privatnom obezbeđenju”, smatra Banković.

Prema njegovim rečima, broj incidenata se neće smanjiti: “Čak mislim da će pojedine građane to još dodatno iritirati.“

Grad Beograd je sa firmom Kentkart u martu sklopio posao za naplatu karata u vozilima javnog prevoza. Bivši odbornik gradske skupštine Nikola Jovanović kaže da ostaje nejasno zbog čega je gradska vlast odbila domaće firme, koje su isto konkurisale.

„Mislim da gradska vlast ide iz greške u grešku, prvo su dali privatnoj kompaniji skoro osam procenata od naplate karata, a sada dozvoljavaju toj istoj kompaniji da angažuje privatno obezbeđenje koje nema nikakva ovlašćenja – da zastrašuju putnike i legitimišu bez ikakvog prava putnike koji eventualno nemaju kartu“, ocenjuje Jovanović.

Kako kaže, to moraju da rade službenici Sekreterijata za javni prevoz ili komunalni milicajci: “Ovim se Beograd pretvara u Divlji zapad.”

Predstavnici gradske uprave na celu situaciju za sada ćute. Na pitanja N1 da li su podržali odluku turske kopmanije i da li ona može da odlučuje o privatnom obezbeđenju, nismo dobili odgovor.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari