Šta stoji iza najave ministarke prosvete o promenama od iduće školske godine?

Ostavite komentar


  1. Reforme se HITNO moraju obaviti, preobimno gradivo smanjiti, nepotrebno izbaciti. Angažujte najboljeg nastavnika na svetu iz Paraćina, neka prenese iskustvo kreativnog održanog časa. Deca su pod pritiskom, ne zaboravite. Šta je u školama promenjeno od juna? Ništa, uveli ste prvih 10 dana kao kreativni uvod početka školske godine, i dalje sve po starom.

  2. Da me neko ne razume pogrešno ali treba izbaciti neke predmete koji su ne bitni za smer školovanja.Npr.ja dok sam išao pre tridesetak i više god imao sam 5 stručna predmeta vezana za elektro,a zakovao mi keca iz Ekonomije!!!Šta će meni ekonomija?Još gore jedan drugar ponavljao zbog Ekonomije i Ruskog jezika.

  3. Gradivo je preobimno od osnovne do srednje. Moj sin je krenuo na tehnicki fakultet u Beogradu gde rade matematiku, hemiju iz srednje skole. To samo govori koliko je gradivo u srednjoj skoli neodgovarajuce i neprilagodjeno uzrastu. Zasto se prave udzbenici koji su nerazumljivi deci? Zasto se forsira ogroman broj nepotrebnih predmeta? Zasto se nista ne menja decenijama!? Prepisite gradivo iz engleskog ili nemackog sistema obrazovanja i samo ga prevedite. Oni uskladjuju gradivo potrebama dece, napretku u svim oblastima a pisano je na prijemciv i zanimljiv nacin. Vreme je za korenite promene, da deca usvajaju znanje a ne da samo bubaju za ocene. Svest nastavnika se takodje mora promeniti, decu treba da uce da bi nesto i naucili a ne samo proforme da izdeklamuju svoje po nastavnom planu.

  4. Šta znači? Ništa. Ustvari, znači, glasajte ponovo za nas a mi ćemo sve srediti, kao i uvek, (malo)sutra. Da bi se nešto uradilo gradivo mora da bude redukovano, nastaviti (naravno) sa 5 radnih dana ali sa smanjenjem broja učenika u odeljenjima na 15-20 (max.) za direkrore škola birati stručne a ne partijske osobe … (ah da, to je sve naprdno nemoguće).

  5. Пошто ђаци имају по 7 и 8 часова, скратити часове на 30 min!

  6. Od ovih ljudi na vlasti možeš samo budalaštine da očekiuješ , da na zaglupe decu , to je osnovni cilj , ako škola traje 4 dana promenite svima radno vreme na 3 dana u nedelji , jer ipak rad je stvorio čoveka a nerad tupadžiju tipa SNS člana

  7. Не знам какву реформу министарка планира, али нек се, ако већ није нађе део који каже да из стручних школа треба избацити предмете који немају везе са струјом, на пример у ЕТШ је један се нервирао због ликовног и хемије толико да је заборавио на математику и електротехнику због којих је после и понављао.

  8. Uvesti knjige nasih izdavaca a ne strani.I da knjige budu besplatne za svu decu.

  9. Nema šta nastavnici da priznaju da izborni predmeti nisu ispunili svrhu; nisu nastavnici tražili da se uvedu niti smislili. Ali na taj konto navuklo se tušta i tma da radi, pa ako se bude ostajalo bez posla boduje se isto onaj ko je za ovu bednu platu sve ove godine od uvođenja izbornih predmeta radio, pripremao časove, držao disciplinu, pravio testove, pregledao testove i ocenjivao (da se razumemo, to mu i jeste posao, nije to za medalju, problem je u drugom delu rečenice, koji upravo sledi) kao i onaj što časove nije držao jer su osmi i deveti, pevao pesmice, držao se za ruke, igrao se projekata i delio apsolutno svima petice. Uglavnom, sve se menja, samo je konstanta da se onaj koji radi nikada ne pita šta mu treba.

  10. Neka ostane 5 dana u nedelji, ali da bude smanjen broj casova. Na primer u 5. razredu osnovne da imaju 2 puta nedeljno muzicko. Neka bude jednom nedeljno, prezivece U skolama u kojima nastavnicima mozda fali broj casova do punog fonda, neka u tim skolama bude vise odeljenja, ali manji broj ucenika. Na primer umesto 6 odeljenja po 30 ucenika, naka bude 7 odeljenja po 24, 25 ucenika

  11. Гимназијалци немају 9 часова дневно НИКАДА. Прекините да лажете. Први и други разреди имају по 32 часа недељно, а трећи и четврти по 30 и то рачунајући чос, физичко и грађанско/верско. Изборни предмети се раде онлајн. Није проблем број предмета, већ обим градива и то само из појединих предмета. У многим западнимземљама школа је целодневна и укључује ручак, израду домаћих или пројектних задатака и игру.

  12. Nekada je gradivo bilo još obimnije nego danas, ali kvalitet obrazovanja daleko bolji i deca su imala više znanja. Danas iako je smanjeno gradivo, smanjeni intelektualni kapaciteti dece i preopterećenost nastavnika dovode do degradacije prosvete.

  13. Da li srednjoškolski obrazovni sistem čine samo gimnazije ili pored njih i stručne škole?! Ni jednom jedinom rečju niste njih spomenuli, a i u njima su nagomilani problemi, i to znatno veći nego u gimnazijama. Ne znam zbog čega namerno izostavljate srednje stručne škole.

  14. Gradivo je obimno,deca nisu motivisana za rad,nastanici bezvoljni.Pod hitno da se radi na komukaciji djak -nastavik,trebalo bi da se razgovara o poverenju,postovanju.Danas su svi nervozni.Nista se nije postiglo sa skracenjem skolske godine.Deca u skolu idu da uce,sticu nova znanja,da se druze,a roditelji trebaju da rade malo na vaspitavanju.

  15. Moj sin pohadja IT smer Gimnazije,oni imaju dve godine istoriju i geografiju,hemiju,psihologiju,a sada u cetvrtoj godini ima filozofiju i socijologiju.Iskreno postovanje svakom profesoru i predmetu koji predaje.Ali ja ne znam sta ce im socijologija,filozofija za taj smer?

  16. Da misle svojom glavom eto zato im trebaju filozofija i sociologija. Škola imala nekad svrhu, sad ni roditelji ne umeju da shvate šta je poenta skole, a kamoli deca.

Ostavite komentar


Društvo

Naslovna strana

Naslovna strana za 19. decembar 2024.
Galerija

Pretplati se i postani deo Kluba čitalaca Danasa

Klub čitalaca Danasa je zajednica pretplatnika na dnevni list Danas kojima je, pored ekskluzivnog pristupa novinama u PDF formatu veče pre nego što se štampano izdanje nađe na trafikama, dostupna i celokupna arhiva lista onlajn. Članska kartica obezbeđuje i preko 50 popusta naših partnera, kao i pozivnice za naše događaje i akcije.

Andrej Josifovski Pijanista, arhitekta i vizuelni umetnik

Danas čitam danas, da se ne bih osvrtao sutra.