Šta znače nalepnice na vozilima javnog prevoza na kojima piše da su "u procesu sertifikacije"? 1Foto: Nađa Vukajlović

Vozila GSP-a godinama unazad imaju nalepnice na kojima piše da su u procesu sertfikacije. Pored toga, i dalje neometano učestvuju u saobraćaju i prevoze građane. Ipak, kako objašnjavaju sagovornici Danasa, sama činjenica da nemaju sertifikaciju nije bezbednosna pretnja, već veći problem predstavlja stanje u kojem su ova vozila.

Kako je u novembru prošle godine pisao N1, Šapić je tada najavio da će se do kraja meseca sertifikacija svih vozila okončati.

Ipak, danas, sedam meseci nakon toga, vozila gradskog prevoza i dalje imaju nalepnice sa ovim natpisom, a saobraćajne nezgode u kojima su uključena se konstantno ređaju od početka godine.

Direktor Centra za lokalnu samoupravu, Nikola Jovanović, navodi da sva vozila javnog prevoza u Beogradu, kako GSP-ova, tako i privatnih prevoznika moraju da imaju nalepnice da li je vozilo „sertifikovano“.

– To je obavezujuće pravilnikom koji je donet prošle godine. Iako zvuči pretenciozno i možda odaje utisak da nalepnica „sertifikovano vozilo“ zapravo potvrđuje da je vozilo prošlo neku rigoroznu kontrolu, proveru i nakon toga dobilo zvaničnu potvrdu da je sa njim sve u redu, zapravo se radi da grad Beograd traži da vozila poseduju unutrašnje displeje i zvučnike, kamere, wi-fi rutere, uređaje za prodaju karata i monitoring, klima uređaj i grejanje, objašnjava Jovanović.

Dalje kaže da sve ove stavke nikako ne utiču na bezbednost putnika i trebalo bi da se podrazumevaju da vozilo javnog prevoza koje prevozi građane Beograda poseduje sve ovo navedeno, a ne da imamo nalepnice koje lepimo po vozilima kako bismo napravili neku vrstu marketinškog trika dok nam se dešavaju teški ekscesi.

Što se tiče saobraćajnih nezgoda u koje su uključena vozila GSP-a, Jovanović navodi da njih ima manje za oko deset odsto u odnosu na isti period prošle godine.

– Suštinski problem je što imamo ekscese u kojima dolazi do požara na vozilima, otpadanja točkova, vrata, stakala na putnike… uglavnom su to vozila privatnih prevoznika, koji nisu snosili nikakvu odgovornost za takve događaje. Gradu Beogradu je potrebno da imamo tačno utvrđene standarde ko može da ispunjava uslove da se uopšte bavi prevozom putnika i zaključi ugovor sa gradom, a sudeći prema desetinama poslednjih događaja, mi to nemamo i može da nas prevozi ko stigne, zaključuje Jovanović.

Zoran Bukvić, koordinator Zeleno-levog fronta za saobraćaj, kaže da kada vidi u kakvom su stanju vozila javnog prevoza, te kada vidi da je ukinuta žuta traka na Brankovom mostu, podrazumeva mu se da proces sertifikacije nije završen, iako je prethodno obećano da će biti.

– Jasno je i na prvi pogled da se ne vozimo ciriškim javnim prevozom, ističe Bukvić.

Kada su u pitanju saobraćajne nesreće u kojima učestvuju ova vozila, objašnjava da je problem što uopšte nemamo dovoljno kontrole, što su vozila dosta stara, ali i zato što se linije prepuštaju privatnim preduzećima.

– To se radi da bi se čisto napravili koruptivni dogovori, a kada to uradite naravno da inspektori neće redovno kontrolisati te firme i da će gledati samo da vozilo čisto može da izađe na teren da odradi svoju turu. Neće se baviti ni bezbednošću ni konforom vozača, pogotovo kada je privatni prevoznik u pitanju, njemu je jedino bitno da pređe kilometre, a ne i da se vi u tom autobusu osećate prijatno, zaključuje Bukvić.

Iako je broj saobraćajnih nesreća u kojima učestvuje GSP manji u odnosu na prošlu godinu, one su svakako brojne. Pre samo par dana je tramvaj retrovizorom udario desetogodišnje dete na Bulevaru Oslobođenja.

Istog dana, tramvaj na liniji 7 izleteo je iz šina na trotoar u centru Beograda, u blizini crkve Svetog Marka.

Sredinom marta ove godine je jedna žena izgubila život na Vračaru, kada je točak autobusa javnog prevoza otpao i udario je, pri čemu je još jedna žena bila povređena.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari