Ministar unutrašnjih poslova Nebojša Stefanović izjavio je danas da podatak da je u Srbiji prošle godine 128 osoba poginulo u saobraćajnim nesrećama nastalim zbog vožnje pod dejstvom alkohola.
Povređeno je 3.200 ljudi i to predstavlja najoštrije upozorenje da, pored represivnih mera, mora da se utiče i na svest vozača.
Stefanović je na otvaranju međunarodne konferencije o bezbednosti saobraćaja rekao da je u saobraćajnim kontrolama, koje su značajnije povećane tokom prošle godine, otkriveno 52.000 vozača pod dejstvom alkohola.
Skoro polovina je imala od 0,5 do 1,2 promila alkohola u krvi. Od 4.200 saobraćajnih nezgoda nastalih zbog vožnje pod uticajem alkohola, čak više od 4.000 počinili su muškarci, naveo je Stefanović.
Prema njegovim rečima, ti podaci ukazuju na važnost zakonskih promena i uvođenje oštrijih represivnih mera i kaznene politike, ali i na potrebu većeg preventivnog rada sa svim kategorijama stanovništva, koji mora da počne već od osnovne škole.
Stefanović je najavio da će vlada u narednih mesec dana usvojiti predlog novog zakona o bezbednosti saobraćaja, sa oštrijom kaznenom politikom, i proslediti ga u skupštinsku proceduru.
Ministarstvo unutrašnjih poslova će do kraja godine povećati broj neobeleženih policijskih vozila za kontrolu brzine, takozvanih presretača, kako bi pokazali da „Srbija nije mesto gde može da bude trkalište, već da se vozi u skladu sa propisima“, izjavio je Stefanović.
On je naveo da saobraćajna policija već dve godine ima praksu da svakom vozaču, bez obzira iz kojeg razloga je zaustavljen, obavi alkotest, što je značajno uticalo na otkrivanje pijanih vozača.
Ta akcija će se još intenzivnije sprovoditi, najavio je Stefanović.
Predstavnik Delegacije Evropske unije u Beogradu Ričard Maša rekao je da je, prema izveštaju za prošlu godinu, u Srbiji smanjen broj saobraćajnih nesreća, ali da je i dalje visok, pa je „bezbednost na putevima zabrinjavajuća“.
Zato je potrebno povećati kapacitete za jačanje inspekcijskih i drugih službi u oblasti bezbednosti
saobraćaja, zbog čega je EU izdvojila sredstva za projekat koji će pomoći usklađivanju zakona i propisa sa evropskim standardima, konstatovao je Maša.
Predsednik Evropskog saveta za bezbednost u saobraćaju Antonio Avenoso je naveo da su alkohol-brave novo sredstvo za prevenciju pijanih vozača.
To je nova tehnologija koja može doneti rezultate, ali alkohol-brave nisu dovoljne. Ne očekujemo da će se ta tehnologija primeniti na svim automobilima, ali se radi o zameni, nekoj vrsti kazne za one koji su osuđivani za vožnju pod dejstvom alkohola i ponavljaju te prekršaje, izjavio je Avenoso.
Na skupu je prikazano i praktično dejstvo tih brava, koje već imaju neki veliki zatvoreni transportni sistemi, poput Naftne industrije Srbije. Alkohol-brave onemogućavaju pokretanje vozila u slučaju da vozač uđe pod dejstvom alkohola.
Ukazano je da te vrste blokada mogu naći primenu posebno u autobuskom saobraćaju.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.