U vreme otvaranja graničnog prelaza između Kikinde i Žombolja saobraćala su dva brza voza za Bukurešt, jedan za Bazjaš i tri putnička voza za Temišvar.
Puštanje u saobraćaj pruge Segedin-Velika Kikinda-Temišvar, 15. novembra 1857. godine, bio je jedan od značajnijih datuma u istoriji Kikinde.
Ali više nije tako. Železnički prevoz funkcionisao je do 2014. godine, kada je putnički voz ukinut.
Sećanje na podatke da se železnicom iz Kikinde stizalo do Pariza, Beča, Budimpešte, Bukurešta i Istanbula, ne može da umanji sadašnju činjenicu da takvih putničkih veza više nema.
„Nadamo se da će se vlasti srpske i rumunske strane doći do dogovora da putnički vozovi ponovo budu u funkciji. To zahteva veliku pomoć i podršku i zaposlenih u železnicama u obe države“, izjavila je nedavno zamenica ambasadora Rumunije u Srbiji, Anka Popa.
Ona je, zajedno sa predstavnicima JP „Infrastrukture železnice Srbije“, povodom jubileja 100 godina od uspostavljanja međunarodnog graničnog prelaza Kikinda- Žombolj, posetila ovaj grad.
Kao prednost uspostavljanja železničkih veza nevedni su turizam, kultura ali i bolji međunarodni odnosi.
„Infrastruktura postoji, a nedostaje samo voz i dogovor dve zemlje“, poručio je Gabor Tot, član Gradskog veća Žombolja.
Iz JP „Infrastrukture železnice Srbije“ naveli su da se trenutno završava rekonstrukcija pruge od Titela do Orlovata a da je pre dve godine isti posao završen na deonici od Kumana do Novog Miloševa.
„U toku je i završetak radova od Kikinde do MSK, od Kačareva i Uzdina i od Subotice do Sente. Kruna svih aktivnosti biće rekonstrukcija pruge od Pančeva preko Zrenjanina do Kikinde“, izjavio je Nenad Stanisavljević iz JP „Infrastrukture železnice Srbije“.
Više vesti iz ovog grada čitajte na sledećem linku.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.