Odbornici Skupštine opštine Prijepolje zatražili su od opštinskog rukovodstva da iskoristi sva raspoloživa sredstva kako bi izdejstvovalo da trasa budućeg autoputa Beograd – Južni Jadran ipak prođe limskom dolinom, kako je i predviđeno Prostornim planom Srbije. Posle višečasovne skupštinske rasprave takav stav je juče prihvaćen gotovo jednoglasno, jer su i pozicija i opozicija u lokalnom parlamentu ukazivali da će trasa te najvažnije saobraćajnice mimoići Prijepolje.

Time će prijepoljski kraj komunikacijski, ali i ekonomski biti dodatno marginalizovan, rečeno je na sednici Skupštine opštine. Potrebno je da opština Prijepolje i njeno rukovodstvo okupe druge opštine Zlatiborskog okruga koje imaju identičan interes i da se nadležnim ministarstvima predoče argumenti da će takozvana istočna varijanta autoputa preko Peštera značiti dodatno osiromašenje širokog područja koje takva trasa zaobilazi, rekao je Vukosav Tomašević, predsednik Opštinskog odbora opozicione DSS.

Reč je o deonici autoputa Beograd – Južni Jadran, od Požege do Boljara koja bi trebalo da ide preko Peštera. Ta varijanta nazvana je istočna i duga je 106,8 kilometara.

Priključni drum umesto autostrade

Iako su šanse da se utiče na izmenu trase autoputa minimalne, treba ih koristiti dok uopšte postoje, ocenio je Faruk Mehović iz Sandžačke demokratske partije. Ipak, realnije bi bilo da se vodi i paralelna aktivnost na definisanju obaveza državnih institucija da se priključni put Prijepolje – Sjenica kanjonom Mileševke što pre počne graditi. Jer, ukoliko autoput zaista prođe Pešterom, Prijepolje i njegovi kulturno-istorijski spomenici poput manastira Mileševe i niza drugih ostaće zaista u komunikacijskoj senci, dodao je Mehović. Odbornici Skupštine opštine su o toj temi raspravljali na kraju osme sednice koja je, posle pet dana trajanja, danas završena.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari