U pismima ambasadama država čije će firme biti angažovane na izgradnji beogradskog metroa, o čemu će Vlada Srbije s njima sutra potpisati memorandum o razumevanju, tom poslu se usprotivila grupa stranaka i pokreta.
Protiv izgradnje metroa na vodoizvorištu Beograda su Grupa građana „Bitka za Košutnjak“, Narodna stranka, Pokret Slobodna Srbija, Srpski pokret Dveri, Građanska platforma i Pokret Oslobođenje.
Oni su u pismu upozorili da će taj projekat trajno uništiti Makiš, glavno vodoizvorište dvomilionskog Beograda.
U pismima se ukazuje da će se „istog trenutka nakon pada korumpirane vlasti poništiti ovakvi ugovori koji počivaju na pravnom nasilju i kriminalu nad građanima Srbije, njihovom imovinom i strateškim resursima“, navodi se u saopštenju o tome.
Pisma su poslata francuskoj kompaniji „Alstom“, beogradskom ogranku kineske kompanije „Power Construction Corporation of China Limited“, i ambasadama Francuske i Kine.
Predstavnik grupe građana „Bitka za Košutnjak“ Dejan Jovanović je danas rekao novinarima da će poslati „oštirije“ dopise firmama i ambasadama ukoliko ne dobiju odgovore na današnje pismo i podneti im dokaze da se projekat izgradnje metroa kosi sa ekološkim i drugim standardima.
Predsednica odborničke grupe Narodne stranke u Skupštini Beograda Marina Lipovac Tanasković je danas u izjavi novinarima ocenila da je metro projektovan tako da bi služio investitorima i političarima, uz ignorisanje ocena stručnjaka, a predstavnica Pokreta slobodna Srbija (PSS) Sanja Stošić kazala da će izgradnja na Makiškom polju ugroziti snabdevanje Beograda pijaćom vodom.
Predstavnik Pokreta „Oslobođenje“ Duško Kuzović je ocenio da se planom izgradnje metroa samo podiže vrednost privatnih investicija, dok je članica Dveri Radmila Vasić izjavila novinarima da je to štetan projekat i upozorila strane firme da im „ostaju negativne reference“ zbog učešća u tome.
Danas je najavljeno da će predstavnici Vlade Srbije i kompanija „Alstom“, „Ežis rejl“ i „Pauer Čajna“ sutra potpisati memorandum o razumevanju za projekat „Beogradski metro“ u čijem izvođenju će Francuzi biti zaduženi za elektromehaniku, a Kinezi za građevinske radove.
Procena je da će izgradnja metroa koštati više od 4,4 milijarde evra, od čega prva faza 1,8 milijardi evra. Radovi bi trebalo da počnu u drugoj polovini sledeće godine.
Studija koju je priredila kompanija „Ežis“ predviđa da prva linija beogradskog metroa ide od Makiškog polja do Mirijeva (prva faza do Pančevačkog mosta) u dužini 21,3 kilometra sa 23 stanice, a druga linija od Mirijeva do Zemuna, duga 19,2 kilometra sa 20 stanica.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.