Srbija sa ocenom 0,5 na skali od minus jedan do jedan stagnira u pogledu indeksa klijentelizma u medijima u jugoistočnoj Evropi, ocenila je danas novinarka Smiljana Milinkov iz Nezavisnog društva novinara Vojvodine.
Predstavljajući najnoviji izveštaj Indeks klijentelizma za 2016. godinu, Milinkov je ukazala da su gorući problemi u Srbiji netransparentnost vlasništva i ulazak sumnjivog kapitala u medije.
Kao probleme Milinkov je navela i gušenje pluralizma medija i usmeravanje državne pomoći u podobne medije, kao i potpuno neregulisanu oblast digitalnih medija.
U izveštaju posvećenom Indeksu klijentelizma ukazuje se da svih šest zemalja Jugoistočne Evrope stagnira u pogledu postojanja pravnih i institucionalnih barijera za razvoj klijentelizma.
Milinkov je objasnila da se izveštaj bavi 2016. godinom, jer podaci za tekuću godinu još nisu dostupni.
Među, kako je istakla gorućim problemima koji utiču na klijentelizam u medijima nalazi se i netransparentan uticaj oglašivačkih agencija, posebno u digitalnom marketingu.
Miroslav Milićević iz Saveta Vlade Srbije za borbu protiv korupcije ocenio je da se bez podataka o vlasništvu u medijima ne može utvrditi ni da li postoji nedozvoljena koncentracija.
On je ukazao i da se postavlja pitanje ko je sve u Srbiji kupovao medije i sa kojim ciljem.
Milićević je ocenio da su u nejasnoj ekonomskoj situaciji mediji kupovani ne da bi se ostvario profit već da bi se obezbedio politički i ekonomski uticaj.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.