Sa ciljem podizanja svesti javnosti o značaju prevencije i ranog otkrivanja najčešćeg malignog tumora kod žena u Srbiji, 20. mart se peti put zaredom obeležava Nacionalni dan borbe protiv raka dojke, saopštila je kompanija Avon.
Osnovan na inicijativu kompanije Avon i Fonda B92, uz podrsku Ministarstva zdravlja Republike Srbije, Instituta za javno zdravlje Srbije „Dr Milan Jovanovic Batut“ i Instituta za onkologiju i radiologiju Srbije, ovaj dan је značajan podsetnik na to da je podizanje svesti o neophodnosti preventivnih pregleda od ključne važnosti za smanjenje broja smrtnih slučajeva izazvanih ovom bolescu.
Od raka dojke godišnje oboli oko 4000 zena u Srbiji, dok 1600 zena svake godine izgubi bitku za zivot. Kako bi skrenuli paznju javnosti na važnost podrške i neophodnost zajedničke borbe, Beograd i Novi Sad će 19. i 20. marta uveče biti osvetljeni ruzičastom bojom, koja simboliše borbu protiv raka dojke. Kupola Doma Narodne skupštine, Most na Adi, zgrada Skupštine grada Novog Sada i sat na Petrovaradinskoj tvrđavi samo su neki od javnih objekata i zgrada koji će tim povodom biti obojeni u roze.
Brojne poznate licnosti, medju kojima su i pevačica Sara Jovanović, TV lice Maja Nikolić i modna dizajnerka Ana Ljubinkovic, pružile su svoju podršku akciji i udružile snage sa kompanijom Avon, snimivši dva inspirativna videa kojima motivišu žene da redovno odlaze na godišnje preglede.
Kupovinom narukvice do opreme za ranu dijagnostikuPodršku ovoj akciji zainteresovani mogu da pruže i kupovinom Avon Jules narukvice ili drugog Avon proizvoda sa ružičastom vrpcom, od kojih je 100 odsto bruto prihoda namenjeno kupovini najsavremenije opreme za ranu dijagnostiku i programe koji podižu svest i pruzaju obuku zenama u borbi protiv raka dojke. Do sada je na ovaj način kroz Avon akciju za borbu protiv raka dojke u Srbiji od 2004. godine do danas prikupljeno i donirano više od pola miliona dolara (500.000$).
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.