Svemirci su registrovali svetlo slično svojim vozilima i zapitali se ima li drugara tamo daleko. Brzo su locirali svetleću kupolu zdanja Narodne skupštine u Beogradu, u Srbiji, u Jugoistočnoj Evropi na planeti Zemlji.

Dva leteća tanjira promptno su se našla iznad arhitektonskog zdanja Jovana Ilkića i još levitiraju nad kupolom zgrade Parlamenta, samo se ne mogu videti golim okom. Posada je zbunjena i ne može da se načudi zbivanjima i akterima u skupštinskim salama – njihovim idejama, replikama, pokretima, odlukama…

Ko su oni? – pitaju se zabezeknuti Svemirci i ozbiljno se premišljaju da li je sa njima uopšte pametno uspostaviti kontakt. Nisu sigurni… Recimo, da bi to mogla da bude jedna od priča na koju vas navodi print s muških majica, designed by Braća Burazeri. Oni su zaista braća, zovu se Nikola (1980) i Nenad (1983) Radojčić. Iza njih je oko 13 godina rada u različitim sferama dizajna, koji stručnjaci i prilična publika ocenjuje kao „opasan“.

Burazeri imaju bogat portfolio, a ilustruju ga 4K digitalne slike. Počev od printa, inspirativnog za beogradski klabing, što se uklapa, budući da su momci deo njegovog života jer se povremeno bave di-džejingom. Zatim, skoro svaki domaći relevantan film ima njihov plakat, a radili su i vizuelni identitet CD-ova, kao i grafičke animacije za B92 i Yellowcab kakve smo poznavali. Na njihovoj prvoj samostalnoj izložbi u UK Parobrod mogu se pogledati neki od tih radova do 18. maja.

„Firma“ je praktično počela da radi kad se Neca rodio, kaže Nikola za Danas. Grafiti i muzika su im bili prva preokupacija, a kad su crtanje savladali i na računarima, s mnogo posvećenosti su gradili svoj grafičko-dizajnerski rukopis. Najpoznatiji su po majicama marke „braćaburazeri“ i „dechkotzar“, koje nisu namenjene masovnoj proizvodnji, već za one koji žele i sebi mogu da priušte drugačije oblikovanu odeću. Iz serijala „braćaburazeri“ majica koje su idealni poklon za dijasporu, posebno one iz Beograda, ali i za zaklete lokal i patriote generalno, kao i za neke koji se upravo spremaju da napuste zemlju. Dignuta čela negde na trulom zapadu mogu da nose znamenja s mesta odakle su potekli ukoliko žele da ga se sećaju. Pa, tako na ovim majicama u veoma prepoznatljivom dizajnerskom maniru je motiv Meštrovićevog „Pobednika“, za koga konačno možemo da saznamo i kako izgleda anfas i to u monumentalnom izdanju. Njegovo geometrijski stilizovano lice sa zracima u pozadini ne asocira samo na pobedu, već pomalo i na toliko pominjanu vezu Njujork – Beograd, budući da print u celini evocira na jedan od amblema Velike jabuke – Kip slobode. Modni dizajn prestonice promovišu još i stripovski predstavljena Beograđanka, čiju antenu kida razjareni King Kong, Avalski toranj – „destroyed and rebuilt“, kao i romantični pejzaž glavnog grada Srbije u „vintage“ stilu s natpisom „Beograd na ušću dveju reka ispod Avale“. U nastavku poznate pesme ide „Beograde, sa nama i u nama živiš ti“, pa s tim u vezi ne bi možda bio loš predlog za Burazere da ilustruju natpis koji sam primetila na majici jednog čoveka dok se danju šetao Strahinjića Bana ulicom u vreme najezde dragih gostiju iz Slovenije i koji me je „slučajno“ pogodio. Na majici je stajalo „I am not a tourist, I live here“.

„DechkoTzar“ majice su ključni modni brend Burazera. Braća kažu da su na taj dizajn mnogo ponosni, a najviše na kućno vaspitanje stečeno u porodici i u 21. bloku. „DechkoTzar“ su i suveniri i marka majica za koje mnogi tvrde da se nose egal. A „ko je dečko car?“

E o tome najbolje govori zanimljiv film koji možete pronaći kad na Guglu ukucate to pitanje. Nikola kaže za Danas da inspiraciju za careve pronalaze u svakodnevnim situacijama. Car je Dragan Nikolić – Flojd, zatim Muhamed Ali, Brus Li i niz drugih pozitivnih likova. U filmu, osim priče tvoraca ovog brenda, pojavljuje se i veliki broj njegovih fanova – Dragan Nikolić, Ciklotronci Dušan i Dušan, Maja Anastasijević, manekenka i mnogi drugi.

Muzika i basket

Kažu da su im najveće ambicije još iz tinejdžerskih dana da naprave dizajn za NBA tim. „Mnogo smo se ložili na basket, a i estetika koja ide uz NBA nam je bliska. Sve je to povezano i sa muzikom uz koju smo odrasli.“ A bio je to hip-hop, dok mnogo vole da slušaju i džez, fank, soul, haus, dram end bejs, ispričao je Nikola za Danas.

Uputstvo i gratis reklama

Majice koje promovišu Beograd mogu se naći u Beogradskom izlogu i još ponegde, a „DechkoTzar“, kojih ima u varijantama male, female and for kids, u koncept prodavnici Supermarket, Mikser kući i na sajtu ovog čvrstog bratskog dua. Cene su oko 2.000 dinara gore-dole, peru se na 30 stepeni i peglaju izvrnuto.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari