158 osoba je poginulo, a osam je preživelo u jutrošnjoj nesreći putničkog aviona kompanije „Er Indija ekspres“ koji se zapalio prilikom sletanja na aerodrom u Mangaloru gradu na jugu Indije.
Avionom koji se rano jutros srušio u indijskom gradu Mangalor upravljao je Zlatko Glušica, britanski državljanim srpskog porekla, izjavio je za novinare predstavnik aviokompanije „Er Indija“.
U avionu je bilo ukupno 160 putnika, svi državljani Indije, i šest članova posade. U nesreći su poginuli pilot i kopilot.
Predstavnica za odnose sa javnošću Jata Željka Stojanović potvrdila je Tanjugu da je pilot indijskog aviona Zlatko Glušica na spisku zaposlenih „JAT ervejza“.
Spasioci su uspeli da izvuku 146 žrtava nesreće, a osam povređenih putnika je prebačeno u lokalne bolnice, saopštio je direktor avio-kompanije „Er Indija“ Anup Srivastava.
Direktor Srivastava je, takođe, naveo da je avion, po svemu sudeći, skliznuo sa piste zbog kiše prilikom sletanja na aerodrom u Mangaloru, u državi Karnataka, na letu iz Dubaija.
Crna kutija je pronađena, ali se još traga za kutijom sa snimljenim podacima leta koja će pomoći u istrazi nesreće.
Nesreća se dogodila jutros oko 6:30 sati po kišovitom vremenu, a u „boingu“ 737-800 nalazilo se 166 putnika i članova posade.
– Avion se prepolovio. Ja sam iskočio iz njega pre nego što se slupao i video sam da su još neki ljudi izašli – rekao je Abdulah, jedan od preživelih, preneo je Rojers.
– Pilot koji je upravljao avionom je bio Srbin, a drugi pilot državljanin Indije – izjavio je visoki predstavnik aviokompanije Anup Šrivastav, dodajući da su oba pilota počela za kompaniju da lete 2009.
Dnevnik „Tajms of India“ piše da je 55-godišnji pilot bio iskusan, sa 10.000 sati leta, više puta je sletao u Mangalor i bio je upoznat sa karakteristikama aerodroma.
Uzletno-sletna pista aerodroma Mangalora se nalazi na vrhu brda i od posade zahteva posebnu preciznost pri uzletanju i sletanju. Aerodrom je otvoren pedesetih godina, a pista i aerodromska zgrada su ove godine modernizovani, prenose ruski mediji.
Preliminarna istraga je pokazala da je avion dodirnuo zemlju oko 600 metara dalje od predviđene tačke, izleteo sa piste, prepolovio na dva dela i zapalio.
„Boing“ 737-800 je bio nov, počeo je da se koristi u januaru 2008. Pre sletanja posada nije upozoravala na bilo kakve tehničke probleme.
Ovo je prva velika avionska nesreća u Indiji u poslednjih 10 godina.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.