Kada se vraćam iz noćnog izlaska kući, taksista mi uzima više od 300 dinara. To znači da bi roditelji za svaki izlazak trebalo da mi daju minimum hiljadarku, što oni nemaju. Zato sam prinuđena da čekam drugove i drugarice koji idu u mom pravcu da bismo „podelili“ taksi. Ili da moljakam one koji imaju automobile da me voze. Često idemo i pešaka, ako smo u grupi… Tada noge „otpadaju“. Najgore je, ipak, kada moram da pešačim sama, jer bi moja ekipa da ostane još, a ja moram da stignem kući na vreme – kaže Ana M., učenica Ekonomske škole koja živi u niškom naselju Durlan.


Ona je samo jedna od brojnih mladih ljudi u Nišu kojima nedostaju noćne linije u gradskom prevozu. Uprkos tome što grad broji oko 300.000 stanovnika, a mladi ljudi izlaze u provod sve kasnije, pa i pred ponoć, autobusi svih gradskih prevoznika voze samo do ponoći. Noćne linije su ukinute pre nekoliko godina, uz obrazloženje da „nisu dovoljno rentabilne“, a gradski oci ih nisu uveli ni pre dve godine, kada je gradski prevoz reorganizovan i uvedena konkurencija, posle višedecenijskog monopola Niš- ekspresa.

Zbog potrebe za ovakvim prevozom, omladina LDP nedavno je pokrenula inicijativu za njegovo uvođenje. Portparolka LDP Sanja Jeftić kaže da je ono „preka potreba“ za mlade ljude, posebno one koji ne žive u centralnim već u prigradskim naseljima, a nemaju novca za taksi. Ono bi poboljšalo i bezbednost mladih, kojima povratak kući skoro uvek predstavlja „problem“, pa i „rizik“.

– Sve češće slušamo informacije o saobraćajnim nesrećama koje se događaju noću. Noćni autobusi bi sigurno doprineli da se smanji broj mladih koji sami sedaju za volan ili se voze sa osobama u pijanom stanju. Doprineli bi i većoj bezbednosti onih koji se u nedostatku drugih mogućnosti odluče da do kuće idu peške. Uostalom, uvođenje takvih linija u gradu veličine Niša trebalo bi da se podrazumeva, tim pre što one postoje u Beogradu i Novom Sadu – kaže ona.

U niškoj Upravi za komunalne delatnosti, energetiku i saobraćaj, kažu da su „spremni da ispitaju stvarne potrebe“ za uvođenje noćnih linija. Ukoliko se proceni da je to opravdano, uprava će „predložiti Skupštini grada da se takav predlog usvoji“. Takođe, vodiće se računa i o „interesu“ prevoznika za uvođenje ovakvih linija.

Svi gradski prevoznici u Nišu su, čini se, spremni da prihvate ovakvu ideju, ali uglavnom naglašavaju da je za njenu realizaciju neophodno izdvajanje dodatnih sredstava iz gradskog budžeta. U Transaproduktu kažu da će podržati predlog, dodajući da on podrazumeva da se „vozači u noćnoj smeni dodatno plate, što je slučaj u drugim gradovima“. U gradskom prevozniku Čurčić podsećaju da su još pre dve godine tražili od gradske uprave uvođenje noćnih linija tokom cele sedmice. Miloš Čurčić, vlasnik preduzeća Čurčić, kaže da to preduzeće nije čak ni zahtevalo da im se takvi polasci dodatno plate, već „samo da im se dozvoli da u to vreme prevoze putnike“. On tvrdi da je noćni prevoz „neophodan“ ne samo mladima, već svim građanima Niša.

Portparolka Niš- ekspresa Dragana Nikolić kaže za naš list da je Niš- ekspres „potpuno spreman da uvede noćne polaske“. Ona navodi da ovo preduzeće, kao najveći prevoznik u gradu, ima dovoljno vozača i vozila za pokrivanje noćnih linija, ali smatra da će grad to morati da dotira. Prema njenim rečima, „dobar tajming“ za uvođenje noćnih linija je predstojeći period, kada su đaci na raspustu, te je manja potreba za dnevnim polascima.

Omladina LDP je, inače, predložila da se noćne linije, za početak, uvedu samo tokom vikenda, odnosno petkom, subotom i nedeljom. Prema ovom predlogu, noćni polasci bi trebalo da budu na svakih sat vremena. Autobuske karte za noćnu vožnju mogle bi da budu nešto skuplje od dnevnih koje iznose 30 dinara, smatraju u ovoj stranci.

Najpoželjniji pravci

I gradski prevoznici i omladinci LDP procenjuju da bi noćne polaske trebalo uvesti na najfrekventnijim gradskim linijama. Oni smatraju da Nišlije imaju najveću potrebu za noćnim linijama na relaciji Niš – Niška banja, Bubanj- Čalije, Bubanj – Donja Vrežina, Železnička stanica – Duvanište, Železnička stanica – Somborska, Mokranjčeva – Ratko Jović i Bulevar Nemanjića – Trg kralja Aleksandra.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari