Finansijsko poslovanje Mesne zajednice Kolovrat, druge po broju stanovnika u prijepoljskoj opštini, u periodu 2005-2012. godine moglo bi se podvesti pod „opštu konstataciju“ da javne nabavke, mahom, nisu sprovođene, da u mnogim slučajevima i kad su sprovođene nisu bile transparentne, da se pojavljuju stalno isti partneri u obavljanju poslova, arhiva i dokumentacija u poslovanju nije potpuna, nadzora nad izvedenim radovima, bez obzira na njihove višemilionske vrednosti, gotovo da i nema, isplaćivani su računi bez potpisa, a i način knjiženja dosta otežava uvid u ovo poslovanje.


Zapaža se drastična razlika u knjiženju, pa do 2007. godine najviše sredstava se ulaže u „investicije“, dok su sredstva za „tekuće održavanje i popravke“ minimalna, a onda sledi potpuni zaokret. MZ Kolovrat raspolagala je sa prihodom od 53 miliona i 694 hiljade dinara. Više sredstava utrošeno je za opšte troškove, odnosno tekuće održavanje(31.300.000 dinara), nego što je uloženo u kapitalne investicije. Inače, u ovoj mesnoj zajednici već godinama postoje problemi u pojedinim naseljima vezani za neregulisana pitanja vodovoda i kanalizacije ali i osvetljenja. Anketni odbor je naveo brojne naloge po kojima su obavljane razne isplate, a koji nisu u skladu sa propisima.

Recimo, nije jasno Anketnom odboru kako je u 2005. godini, prema ugovoru koji su MZ Kolovrat i Direkcija za izgradnju sklopili sa izvođačem, vrednost radova bila 506.777 dinara, gde je učešće MZ predviđeno na 406.777 dinara, da bi po okončanoj situaciji ovom preduzeću MZ Kolovrat isplatila sumu od 810.860 dinara. U 2006. godini navodi se neslaganje prihoda koji je isplaćen iz budžeta opštine za čak milion i po dinara. Naime, iz opštinskog budžeta direktno su prebačena sredstva izvođaču kao avans za radove na vodovodu, u evidenciji budžetske službe knjiženo je kao da su sredstva prebačena mesnoj zajednici, a po izjavi predsednika ove MZ do danas radovi nisu obaljeni. Zanimljivo je da je jedan od najčešćih poslovnih partnera zanatska radnja kojoj se plaćaju računi od 10.000 do 100.000 dinara tokom godine, iako nedostaju obračunske liste i nadzor, računi se ručno popunjavaju, a ukupna vrednost isplaćena ovom partneru na ovaj način dosezala je godišnje i do dva miliona dinara.

Ima primera da su radovi na uređenju ulica knjiženi kao „jednokratna pomoć“ da bi izvođaču bilo isplaćeno oko milion dinara bez sprovedene javne nabavke. Sa promenom predsednika MZ, tokom 2010. godine naglo skaču „troškovi za gorivo“, koji stižu do 120.000 dinara, odnosno skoro četiri puta više nego prethodnih godina. Troškovi dnevnica za službeni put se skoro utrostručuju i dosežu 92.000 dinara. Po istom poslu (rezervoar za vodovod), kako navodi Anketni odbor, išlo se do Beograda sedam puta. Sledeće, 2012. godine, to će se ponoviti. Za službena putovanja opet je utrošeno više od 100.000 dinara, jer se u Beograd opet se putuje i to baš sedam puta. Koristi se sopstveno auto. Nema izveštaja sa tih službenih putovanja. Za podignutu gotovinu nedostaju blagajnički izveštaji kao i za druge poslove gde je podizan gotov novac. Nije bilo uredne evidencije blagajne što je obaveza knjigovodstvenog radnika. Za benzin je utrošeno 120.000. To je suma koja se ne menja od 2010. godine.

Za čišćenje snega, posle vremenskih nepogoda, mesna zajednica je izdvojila skoro milion dinara. Dominantno je na ovom poslu bilo angažovano jedno preduzeće ( isplaćeno za ovaj posao 750.600 dinara). Nema građevinskog obračunskog lista.

Navedeno je i više naloga po kojima su isplaćeni računi za razne sanacije i popravke puteva, izgradnju potpornih zidova, ugradnju gotovog betona, nabavku kanalizacionih cevi, a da nema navedene lokacije, nema potpisa nadzora, niti građevinski obračunski list. Sve su to milionski poslovi.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari