Sve što podseća na komunističku istočnonemačku prošlost, u Berlinu je danas turistička atrakcija. Sve što je bilo iza Berlinskog zida, odnosno gvozdene zavese, čini se zanimljivim. Otud i veliko interesovanje za takozvani Trabi-safari koji nudi upoznavanje i obilazak berlinskih znamenitosti pravim pravcatim „trabantom“.


Turistima je na raspolaganju više od 60 modela ovog automobila, od klasičnih do „kabria“, raznoraznih boja i „desena“, od zebrastih do leopardskih. Postoje zapravo dva programa safarija – „Berlin klasik“, koji uključuje obilazak istorijskih spomenika, i „Divlji istok“ koji ide tragom Marksa i Lenjina. Naravno, pre nego što krenu u avanturu, svi moraju da prođu lekcije vožnje „trabanta“ i manevrisanja njime. Celo višečasovno zadovoljstvo košta od 30 do 50 evra po osobi.

Dok je turista za volanom, preko radija u vozilu dobija sva neophodna uputstva i informacije o onome što treba da vidi. Oni koji su bili na Trabi-safariju kažu da je vožnja automobila koji je nezaobilazni deo istorije i svojevrsni simbol nekadašnje Istočne Nemačke, poseban doživljaj. Auto izrađen od plastificiranog pamučnog otpada zvanog duroplast, koji je nekada bio tema mnoštva viceva, poput onog: „Zašto vozači trabanta idu u raj? Zato što su na zemlji imali pakao“, turisti su vratili u život.

Vicevi su uglavnom pali u zaborav, a „trabant“ je stekao novu, drugačiju popularnost, i to ne samo kod turista već i kod kolekcionara starih automobila. To vozilo specifičnog i neuglednog izgleda, plastične karoserije i dvotaktnog motora koji nepodnošljivo zagađuje okolinu, istina, nikada nikoga nije ostavljalo ravnodušnim. U Istočnoj Nemačkoj „trabant“ je bio i obožavan, ali istovremeno i omražen zbog svojih loših voznih karakteristika.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari