Menadžment i sindikati FAP na sastanku sa predstavnicima Ministarstva ekonomije i regionalnog razvoja u Beogradu zatražili su da se u okviru programa brže i uspešnije privatizacije ovog pribojskog kolektiva više angažuju nadležna ministarstva, Agencija za privatizaciju i konsultantska kuća na iznalaženju potencijalnog kupca ili strateškog partnera.
Ovakvim pristupom bilo bi moguće da se pre raspisivanja trećeg tendera razgovara sa potencijalnim kupcima i postignu eventualni dogovori u vezi privatizacije, smatraju u ovom pribojskom preduzeću. Predstavnici FAP-a su zatražili stvaranje što povoljnijih uslova za plasman domaćih proizvoda na domaće tržište, subvencionisanje kupaca FAP-ovih vozila kao i da se u pogledu subvencionisanja opredele približno ista sredstva kao što se daju Petrohemiji, Boru, Zastavi. Šta će biti sa ovim preduzećem teško je predvideti jer su do sada propala dva tendera za njegovu prodaju. Prvi je proglašen neuspešnim krajem prošle godine jer nije stigla nijedna obavezujuća ponuda. Pribojski FAP ni na drugom tenderu nije imao sreće. Javio se kupac, britansko- ukrajinski konzorcijum „Lvovski autobusni zavodi“, („Laz bus“)na čijem čelu je ukrajinski biznismen Igor Čurkin, ali je postupak privatizacije zaustavljen prošlog meseca odlukom Agencije za privatizaciju. Razlog je to što je propao prethodni pokušaj „Laz busa“ da kupi „Prvu petoletku“ iz Trstenika. Ugovor o prodaji „Prve petoletke“ je raskinut pošto „Laz bus“ nije do 22. maja uplatio 2,5 miliona evra. Za sudbinu FAP nisu zabrinuti samo radnici kojih trenutno sa zavisnim preduzećima Limom, Transportom, Stanom i prijepoljskom Livnicom ima oko 1900, već i kompletna pribojska opština i ceo region.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.