Povodom Svetskog dana potrošača, na Fakultetu za poslovne studije u Požarevcu, održana je tribina pod nazivom „Ponašanje potrošača i industrijskih kupaca“. U proteklih nekoliko godina, u Srbiji je uspostavljena dobra saradnja između predstavnika Organizacije potrošača i visokih škola. Svetski dan potrošača bio je prilika da se to i dokaže.

Petnaesti mart, kao Svetski dan potrošača, ustanovljen je 1983. godine, od strane Ujedinjenih nacija. Od tada, pa sve do danas, u evropskim zemljama, na različite načine obeležavaju ovaj datum. U Srbiji se to čini, pored ostalog i prigodnim tribinama posvećenim pravima potrošača, o čemu je bilo reči i na prošlonedeljnoj tribini na Fakultetu za poslovne studije u Požarevcu o čemu je govorila doc. dr Dobrinka Veljković, prodekan Fakulteta.

Ono na čemu posebno insistira Asocijacija potrošača u Požarevcu je zaštita interesa potrošača. Prema rečima predsednice, Dragane Stojković, 1953.godine, jedan broj evropskih zemalja, započeo je određene aktivnosti u oblasti zaštite interesa potrošača. Tome se priključila i ondašnja SFRJ.

– Jedan broj zemalja zaštitu interesa potrošača postepeno je uvodio u institucije sistema, strogo se poštovalo načelo za potrošače, tako da je iste, isključivo, štitila država. Međunarodna organizacija potrošača formirana je pre više od 50 godina, ona danas ima 220 organizacija potrošača (članica), iz 115 zemalja. Pokret potrošača je jedan od osnivača Asocijacije potrošača Srbije.

Svake godine Međunarodna organizacija odredi jednu oblast (temu), koju će, u narednoj potrošačkoj godini njene članice analizirati… Asocijacija potrošača u Srbiji (osnovana 2003.) je, za razliku od drugih organizacija, imala drugačiju viziju, kako doći do određenih ciljeva i kako uspostaviti kontakt sa evropskim zemljama.

Bili smo prvi koji su uspostavili saradnju sa najvećom organizacijom potrošača u Nemačkoj, koja ima svoj potrošački list u višemilionskom tiražu, istakla je Dragana Stojković, koja je takođe obavestila da je 15.mart ove godine obeležen i konferencijom za novinare u Medijacentru, na kojoj su građani-potrošači upoznati sa rezultatima uporedne analize jestivog ulja na tržištu Srbije. Analize su se radile u hemijskoj laboratoriji u Srbiji i akreditovanoj hemijskoj laboratoriji u Nemačkoj.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari