Nisu bučni, malih su dimenzija u poređenju sa automobilima, nisu osvetljni i zbog toga su biciklisti često manje vidljivi za druge učesnike u saobraćaju. Podelom svetala za bicikle Mreža biciklističkih udruženja Srbije, koju je u Boru sprovelo udruženje „Sigurne staze“, želela je da ukaže na bezbednost biciklista u saobraćaju.
Na teritoriji grada Bora od 2017. do 2021. god. registrovano su 634 nezgode u kojima je život izgubilo 11 lica, dok je 419 osoba zadobilo teže ili lakše povrede.
U tim nezgodama jedan biciklista je smrtno stradao, dok je devetoro povređeno, ukazuje Igor Velić iz udruženja „Sigurne staze“ koje je u Boru organizovalo akciju „Osvetli se!“ .
-Ova akcija imala je za cilj da ukaže na bezbednost biciklista u saobraćaju na teritoriji grada Bora. U sklopu akcije 50 naših najmlađih sugrađana i građana Bora je dobilo svetla za bicikl i edukativnu brošuru o osnovnim pravilima saobraćaja za bicikliste „Kreći se održivo-Bor na dva točka“ – rekao nam je Velić.
Velić ističe da su biciklisti često teško uočljivi za druge učesnike u saobraćaju zbog svoje dimenzije, nisu bučni, nisu osvetljeni itd.
-Slaba uočljivost biciklista je poseban problem u noćnim uslovima, posebno ako bicikl nije opremljen odgovarajućim svetlima – belo svetlo na prednjoj strani i crveno svetlo pozadi bicikla. Primera radi, bicikl koji nije propisano osvetljen u noćnim uslovima, uočavamo tek na 26 metara. Ako se krećemo 50 km na sat/h, za jednu sekundu auto prelazi 14 metara. U najboljem slučaju vozaču je potrebna jedna sekunda da reaguje. Pri ovoj brzini u normalnim uslovima zaustavni put vozila je 27m, tako da već imamo incidentnu situaciju- ističe Igoo Velić.
Više vesti iz ovog grada čitajte na posebnom linku.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.