Posetu zamenice ombudsmana Somboru Marije Kordić, koja je sa Somborcima razgovarala o ljudskim pravima i načinima kako da ih zaštite i ostvare, iskoristilo je petnaestak građana da iznesu svoje pritužbe i pitanja.
– Najviše pritužbi građana odnosi se na rad Centra za socijalni rad, ali mi za to najčešće nismo nadležni, jer su to pitanja iz nadležnosti sudova, koji sporim načinom rešavanja narušavaju prava građana. Bilo je i nekoliko pritužbi na rad građevinske i urbanističke inspekcije. Vodili smo razgovore i oko mogućnosti ostvarivanja prava na tuđu negu i pomoć, o pomoći porodicama sa decom kod kojih postoji potreba za zbrinjavanje u ustanovama i drugim pitanjima – kazala je Marija Kordić.
Prema rečima zamenice Kordić, ograni na koje se građani žale, u velikom broju slučajeva najčešće prihvataju preporuke ombudsmana i po njima postupaju.
– Uočili smo da građani nisu dovoljno informisani o mogućnosti žalbe drugostepenom organu, odnosno pokrajinskim sekretarijatima, kada se u pitanju predstavke na rad organa lokalne samouprave, u slučajevima tzv. ćutanja administracije – kaže ona.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.