Posetu zamenice ombudsmana Somboru Marije Kordić, koja je sa Somborcima razgovarala o ljudskim pravima i načinima kako da ih zaštite i ostvare, iskoristilo je petnaestak građana da iznesu svoje pritužbe i pitanja.


– Najviše pritužbi građana odnosi se na rad Centra za socijalni rad, ali mi za to najčešće nismo nadležni, jer su to pitanja iz nadležnosti sudova, koji sporim načinom rešavanja narušavaju prava građana. Bilo je i nekoliko pritužbi na rad građevinske i urbanističke inspekcije. Vodili smo razgovore i oko mogućnosti ostvarivanja prava na tuđu negu i pomoć, o pomoći porodicama sa decom kod kojih postoji potreba za zbrinjavanje u ustanovama i drugim pitanjima – kazala je Marija Kordić.

Prema rečima zamenice Kordić, ograni na koje se građani žale, u velikom broju slučajeva najčešće prihvataju preporuke ombudsmana i po njima postupaju.

– Uočili smo da građani nisu dovoljno informisani o mogućnosti žalbe drugostepenom organu, odnosno pokrajinskim sekretarijatima, kada se u pitanju predstavke na rad organa lokalne samouprave, u slučajevima tzv. ćutanja administracije – kaže ona.

Marija Kordić kaže da su građani Sombora upoznati sa institucijom obmudsmana, jer je pre nekoliko godina postojao lokalni ombudsman i najavila češće posete pokrajinskog ombudsmana Somboru. Kako je navela, svakog poslednjeg ponedeljka u mesecu građani Sombora će imati mogućnost da na najneposredniji način razgovaraju sa pokrajinskim ombudsmanom, podnose predstavke, traže savete i pomoć u ostvarivanju i zaštiti svojih prava.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari