Prema nezvaničnim informacijama predstavnici ukrajinske firme Laz bus i finansijski investitor iz Rusije Edelvajs investment otkupili su tendersku dokumentaciju za prodaju pribojskog FAP. U FAP niko još ne želi da daje bilo kakve zvanične informacije, ali nezvanično se čuje da turska kompanija Šabanči grupa, drugi najveći proizvođačkamiona i autobusa u Evropi, kao i bivši partner Mercedes neće učestvovati u privatizaciji FAP-a .

Vlasnik kompanije za proizvodnju autobusa i trolejbusa Laz bus, sa sedištem u Ljvovu u Ukrajini je kontroverzni ruski biznismen Igor Čurkin koji je pored FAP zainteresovan i za kupovinu još dve fabrike u Srbiji „Prve petoljetke“ iz Trstenika, i „14. oktobra“ iz Kruševca. Ukrajinci bi želeli da program koji imaju u Laz busu, prošire kamionskim programom iz FAP. Kako je ranije najavljivano šasije za autobuse i trolejbuse radile bi se u pribojskom preduzeću tako da bi se zaokružio proizvodni program ove dve kompanije.

Dostavljanje obavezujućih ponuda je 23. januar uz garanciju od 100.000 evra. Na drugom raspisanom tenderu za pribojski FAP, na prodaji je matično preduzeće u celini i prodaje se 86,5 odsto kapitala FAP-a. U matičnom preduzeću Korporacije FAP zaposleno je 1.500 radnika, a u četiri zavisna preduzeća Limu, Transportu, Stanu i Livnici 400 radnika. Prema ranijim istraživanjima, optimalan broj radnika koji bi mogao da ostane u FAP je 700, što znači da bi iz ovog pribojskog preduzeća trebalo, pored 355 radnika koji su se prijavili za dobrovoljni odlazak, da ode još oko 800 radnika. Ovakve procene ne dopadaju se nikome u FAP-u jer bi svako smanjenje broja radnika samo još više produbilo i onako teško ekonomsko stanje u pribojskoj opštini, u kojoj su plate među najnižim u Srbiji. Broj rado aktivnog stanovništva teško da prelazi petinu ukupno broja stanovnika, kojih u Priboju prema poslednjem popisu ima 30.377.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari