Drugi tender za prodaju pribojskog FAP je u toku i poslednji rok za otkup tenderske dokumentacije je petak 19. decembar, a za dostavljanje obavezujućih ponuda, uz garanciju od 100.000 evra, 23. januar.
-Prema saznanjima koja do danas imamo predstavnici ukrajinske firme Laz bus su otkupili dokumentaciju i prema nekim najavama pretpostavljamo da će se na tedener javiti i finansijski investitor iz Rusije Edelvajs investment. Za tursku kompaniju Šabanči grupa, drugog najvećeg proizvođača autobusa i kamiona u Evropi, nemamo informaciju da li je i dalje zainteresovana za naše preduzeće, potvrdio je za naš list direktor FAP mr. Mirko Stojović. On dodaje da Mercedes, po svojoj prilici, neće učestvovati u privatizaciji ove pribojske fabrike.
Kontroverzni ruski biznismen Igor Čurkin koji je vlasnik kompanije za proizvodnju autobusa i trolejbusa Laz bus, sa sedištem u Ljvovu u Ukrajini pored FAP zainteresovan je za kupovinu još dve fabrike u Srbiji iz oblasti metalne industrije, Prve petoljetke iz Trstenika i 14. oktobra iz Kruševca. Kada je u pitanju FAP, Ukrajinci bi želeli da program koji imaju u Laz busu, prošire kamionskim programom pribojske fabrike. Prema nekim najavama šasije za autobuse i trolejbuse radile bi se u pribojskom preduzeću tako da bi se zaokružio proizvodni program ove dve kompanije.
Na drugom raspisanom tenderu za pribojski FAP na prodaji je matično preduzeće u celini i prodaje se 86,5 odsto kapitala. U matičnom preduzeću Korporacije FAP zaposleno je 1.500 radnika, a u četiri zavisna preduzeća DOO Limu, Transportu, Stanu i Livnici 400. Na početku restrukturiranja, pre osam godina, po tadašnjim programima socijalnog zbrinjavanja, oko 3.500 radnika je otišlo iz pribojske fabrike. Krajem prošle nedelje nadležnom ministrstvu prosledjeni su novi spiskovi radnika koji žele dobrovoljno da napuste FAP. Na osnovu ponuđenog socijalnog programa za dobrovoljni odlazak najviše se prijavilo radnika kojima je do odlaska u penziju ostalo manje od pet godina, ali i oni koji imaju više od 10 godina radnog staža i mogu da dobiju deset prosečnih plata u privredi Srbije ili 100 evra po godini radnog staža. Prema ranijim ekspertskim istraživanjima, maksimalan broj radnika koji bi mogao da ostane u FAP je 700. Sa ovakvim stavom se ne slažu ni sindikati ni menažment ni rukovodstvo preduzeća jer svako novo smanjenje broja radnika ne odgovara ni FAP-u ni Priboju.
Posao vredan 5,3 miliona evra
Sa predstavnicima zemalja Golfskog zaliva FAP je potpisao ugovor o proizvodnji 100 kamiona koji će se koristiti za civilne potrebe. Prva četiri kamiona, koja će biti podvrgnuta potrebnim testiranjima biće završena do kraja godine. Vrednost posla je 5.300.000 evra.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.