Beogradsko Udruženje građana „Ulice za bicikliste“ (UZB) je danas ocenilo da Stari savski most treba sačuvati, renovirati, dodati mu biciklističko-pešačke staze i nameniti ga isključivo javnom prevozu, pešacima i biciklistima.
Udruženje je uz podršku volontera na tom mostu napravilo fotografije koje pokazuju o koliko prostora zauzimanu razne vrste prevoza.
„Fotografije pokazuju i zašto, odnosno koliko mesta na kolovozu zauzima 60 ljudi u automobilima u odnosu na ekološki prihvatljivije vidove prevoza“, piše UZB u saopštenju.
Povod za akciju su predizborne najave i planovi aktuelne gradske vlasti da se sruši Stari savski most i izgradi nov, a da se u njegovom nastavku izgradi tunel ka Dunavskoj padini, o čemu je nedavno potpisan ugovor s kineskom kompanijom „Pauerčajna“ („Powerchina“).
Stari #SavskiMost treba da ostane i bude namenjen isključivo za🚊, 🚶 i 🚲. Fotografije pokazuju i zašto, odnosno koliko mesta na kolovozu zauzima 60 ljudi u 🚗🚗 u odnosu na već pomenute ekološki prihvatljivije vidove prevoza.
Pročitaj celo saopštenje👉https://t.co/ShuePCtpwR pic.twitter.com/tOZQG7Gy2M— Ulice za bicikliste 🚴♀️🚴♂️ (@uzbbgd) November 28, 2023
„Smatramo ovaj plan bivšeg gradonačelnika Aleksandra Šapića pogrešnim i nepotrebnim rasipanjem novca Beograđana, jer on neće doneti smanjenje gužvi, već će ih naprotiv samo povećati. Podsećamo i da se u Beogradu skoro 50 odsto dnevnih putovanja obavi javnim prevozom, a da taj vid transporta nema svugde prednost, nego je zaglavljen u gužvi sa stotinama hiljada privatnih automobila“, navel je UZB.
Umesto rušenja, predlažu da se Stari savski most sačuva i da se za novac namenjen izgradnji novog tunela i mosta dovrši gradski unutrašnji magistralni poluprsten i da se revitalizuje mreža BG voza do Pančeva, Mladenovca, Stare Pazove i Lazarevca, kao i da se kupe nove garniture vozova kojima bi mogli da putuju i biciklisti.
„Da bi se Beograd dugoročno rasteretio gužvi, potrebno je na prvom mestu dati prednost pešačenju, javnom prevozu i biciklistima, pa tek onda privatnim automobilima koji konzumiraju najviše prostora. Ova rešenja bi donela i veće saobraćajno rasterećenje, smanjenje zagađenja, ali i veći povrat investicija“, smatra UZB.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.