Unija sindikata prosvetnih radnika: Netačni podaci o broju zaraženih učenika 1foto (BETAPHOTO/SAŠA ĐORĐEVIĆ/MO)

Glavne preporuke i mere za prevenciju i kontrolu kovida u školama odavno su zaboravljene, a brojevi zaraženih učenika koje predstavljaju nadležni ne odgovaraju stvarnom stanju, tvrdi Unija sindikata prosvetnih radnika Srbije.

Taj sindikat je u saopštenju ukazao da se mere zaštite kao što su čišćenje površina i dezinfekcija učionica, hodnika i toaleta, između smena više se ne sprovode zbog nedovoljnog broja pomoćnih radnika i nedostatka dezinfekcionih sredstava.

„Broj učenika sa potvrđenom infenkcijom kovid-19, stoji na početku tabele u čijim poljima su upisane nule ili su polja jednostavno precrtana, iako u odeljenjima imamo veći broj izostalih učenika, u proseku od pet do deset. Šta da upišu iskreni i odgovorni učitelji i nastavnici, kojima takav podatak niko nije dostavio“, pitaju iz Unije.

Ako nastavnici i imaju saznanje da je neko od roditelja ili članova porodice učenika pozitivan na koronavirus, gotovo uvek izostane informacija da li je i sam učenik zaražen.

„Prvi i osnovni je taj što decu retko kada testiraju, jer deca obično imaju blaže simptome ili su asimptomatska. Ukoliko sve prođe za dan-dva, učenik se vraća u školu bez lekarskog uverenja da je zdrav i da može da pohađa nastavu, jer svaki izostanak do tri dana mogu da opravdaju roditelji. I tako drugo polugodište teče li teče… Shodno podacima sa terena, kojima inače počinju izjave za medije ministra Ružića, situacija ne da nije zabrinjavajuća, nego je zadovoljavajuća! Svakako da jeste, ako je podatak sa terena pomenuta tabela, koja nam se svakoga dana iznova dostavlja na potpis i unos podataka“, poručuju iz Unije.

Oni dodaju da lokalne samouprave i školske uprave „proslede dalje podatke do kojih nismo došli, jer od nas se ne traži da navedemo koliko nam učenika nije na nastavi, to nikoga ne zanima, već samo broj učenika kod kojih je potvrđena kovid infekcija, a nula je u zbiru uvek nula“.

Unija ukazuje i da nošenje maski u školama od samoga početka nije bilo jasno definisano, pa se samim tim odomaćilo lično tumačenje svakog pojedinca kada je ova mera u pitanju.

„Kad učenik sedi, a ne odgovara ili samo onda kada odgovara? Kada se udalji sa svoga mesta ili dok boravi u školskim prostorijama? Za vreme odmora ili samo na času? Uvek ili ponekad, preko usta ili ispod nosa, tek ovakva uputstva dovela su do haosa koji danas imamo na terenu. Ministar kaže da se mere poštuju, što je tačno. Razlika je samo u njihovom tumačenju. Kako ih ko tumači, tako ih i poštuje“, navode iz Unije.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari