Za projekte proizvodnje medijskih sadržaja iz oblasti javnog informisanja, ove godine, po podacima Udruženja novinara Srbije (UNS), izdvojeno je skoro 600 miliona dinara manje nego lane, saopšteno je danas.
To je, od 2015. kada je uvedeno projektno sufinansiranje, najdrastičnije smanjenje iznosa namenjenog medijskim projektima u odnosu na godinu koja je prethodila, saopštio je UNS.
Po analiza tog staleškog udruženja, Ministarstvo informisanja i telekomunikacija, Pokrajinski sekretarijat za kulturu, javno informisanje i odnose sa verskim zajednicama, te lokalne samouprave, ukupno su ove godine za medije izdvojile 1.409.686.500 dinara.
Dodaje se da je u 2023. za te namene bilo opredeljeno 562.382.500 dinara više, odnosno 1.972.069.000 dinara.
UNS je napomenuo da je ove godine veći broj opština i gradova raspisao konkurse nego prethodne (149 u odnosu na 137), „a da je uprkos tome iznos ukupno opredeljenog novca drastično manji“.
Veliki broj lokalnih samouprava ove godine izdvajao je za medijske projekte čak 90 odsto manje novca nego lane, dok su ostatak novca namenile za „usluge po ugovoru“, odnosno javne nabavke u oblasti javnog informisanja ili druge stavke u budžetu, podseća se.
Za razliku od lokalnih samouprava, Ministarstvo informisanja i telekomunikacija od 2015. nije smanjivalo iznos novca, odnosno izdvajalo je viši ili jednak iznos u odnosu na godinu pre, navodi se.
Koliko su važne informacije i finansijska stabilnost medija pokazuje i činjenica da je u vreme pandemije kovida tokom 2020. izdvojeno najviše novca za medije od 2015. godine – 2.093.859.660 dinara.
Smanjenje opredeljenog novca za medijske projekte zabeleženo je, pre ove godine, jedino 2021. godine, nakon pandemije kada je izdvojeno 323.179.160 dinara manje nego 2020.
Generalni sekretar UNS-a Nino Brajović je kazao da je „ovoliki pad izdvajanja novca za proizvodnju medijskog sadržaja alarm za uzbunu“.
„Zamislite kada bi se desilo da bilo kojoj javnoj službi – školskim, predškolskim, zdravstvenim ustanovama… lokalne samouprave umanje izdvajanje za skoro 30 odsto“, rekao je Brajović.
Istakao je da je ulaganje u projektno sufinansiranje u prethodnoj godini bilo oko dve milijarde dinara i to je, po njegovom mišljenju, nivo dostignutih prava koji ne bi smeo biti umanjivan.
„Potrebno je povećavanje ulaganja u medijski sadržaj jer smo daleko od potreba. Ministarstvo informisanja i telekomunikacija i Ministarstvo državne uprave i lokalne samouprave morali bi ozbiljno da razgovaraju sa predstavnicima opština i gradova, ako misle da građani ne ostanu bez medija“, rekao je.
Po podacima UNS-a, u 2019. za medijske projekte bilo je izdvojeno 1.679.597.740 dinara, u 2020. godini 2.093.859.660 dinara, 2021. godini 1.770.680.500, a u 2022. godini 1.896.670.600 dinara.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.