U Srbiji je prvi put osnovano samoregulatorno telo u oblasti oglašavanja, koje će, po rečima izvršne direktorke Nacionalne asocijacija za etičke standarde u oglašavanju (NAESO) Jelene Ivanović, pomagati potrošačima, medijima, oglašivačima i agencijama.
Ivanović je za UNS rekla da će NAESO pružati stručne savete i tumačenja u vezi sa primenom Kodeksa marketinških komunikacija, proveravati pritužbe na račun oglasnih poruka i kampanja i organizovati edukativne programe namenjene profesionalcima.
„Kodeks se odnosi na sve vrste medija, što znači da će NAESO svojim radom doprineti i razvoju i uredjenju medijske industrije“, navela je Ivanović, a prenosi UNS.
Ona je rekla da je NAESO nezavisno, nevladino i neprofitno udruženje, a njegovim osnivanjem Srbija se našla na listi više od 20 zemalja koje imaju svoja nacionalna samoregulatorna tela u oblasti oglašavanja.
Članovi NAESO su punopravni – svako pravno lice koje se bavi marketinškom komunikacijom (agencije, oglašivači, izdavači…) i pridruženi – udruženja i druge neprofitne organizacije.
„Potpisivanje pisma o nameri je prvi korak u procesu učlanjenja, a skupština održana 11. aprila okupila je predstavnike kompanija i udruženja uključenih u kreiranje samoregulatornog mehanizma u Srbiji“, rekla je Ivanović.
Ove godine planirano je formiranje organa NAESO i pravilnika o radu, organizovanje edukativnih treninga o samoregulaciji, kao i njihovo prijavljivanje za članstvo u Evropskoj alijansi za standarde u oglašavanju (EASA), navela je ona.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.