Udruženje novinara Srbije (UNS) objavilo je danas svoja saznanja da Regulatorno telo za elektronske medije (REM) već mesec dana raspolaže podacima iz monitoringa o izveštavanju komercijalnih televizija za vreme izborne kampanje.
„Iako predsednica Saveta REM Olivera Zekić tvrdi da monitoring o izveštavanju komercijalnih televizija za vreme izborne kampanje još uvek nije urađen, prema informacijama do kojih je došao UNS, REM ovim podacima raspolaže već mesec dana jer je stručna služba REM ovaj posao za sve televizije završila još 20. decembra“, navodi se u saopštenju UNS.
Kako UNS saznaje, periodični preseci su pravljeni na vreme, a stručna služba je, shodno usvojenoj Metodologiji praćenja izborne kampanje, napravila tri preseka praćenja medijskog sadržaja na televizijama, za periode od 1. do 10. novembra, od 1. do 24. novembra i od 1. novembra do 8. decembra.
Članica Saveta REM Višnja Aranđelović 8. decembra prošle godine rekla je za UNS rekla je da Tim za monitoring i analizu medijskog sadržaja ne može da stigne da sve rezultate obradi u realnom vremenu, dok UNS tvrdi da je stručna služba stigla je da do tog trenutka napravi izveštaj za prvi presek.
Na pitanje zbog čega podaci o praćenju izborne kampanje nisu objavljeni i zbog čega je 8. decembra izjavila da stručna služba nije stigla da obradi podatke, Aranđelović je rekla da je na jednoj od dve redovne sednice u decembru, kojoj nije prisustvovala, dogovoreno da se prvo usvoji izveštaj za koji su gotovi svi podaci.
„Reč je o izveštaju koji se odnosi na javne servise i kablovske televizije, a za komercijalne televizije naknadno, kada službe završe svoj posao. Tako je ovaj izveštaj i usvojen na narednoj, vanrednoj sednici“, rekla je Aranđelović.
Ona je dodala da Savet REM nije video nijedan, a kamoli dva preseka i da sve što se usvoji od izveštaja, vrlo brzo se nađe na sajtu.
„Dakle, da su preseci usvojeni bili bi javno objavljeni. Da su odbačeni, dakle da su se uopšte našli pred članovima Saveta, trag o tome morao bi da postoji među tačkama dnevnog reda koje su vam dostupne u zapisnicima“, rekla je Aranđelović.
REM je 26. decembra objavio Izveštaj o nadzoru programa tokom izborne kampanje za period od 1. novembra do 14. decembra, u kojem se nalaze osnovni izvodi iz monitoringa medijske kampanje za izbore za RTS 1 i 2, RTV 1 i 2, N1, Novu S, Al Džaziru i K1, ali ne i za komercijalne emitere sa nacionalnom frekvencijom – TV Pink, TV B92, TV Prva i TV Hepi.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.