Upoznajte profesora fizike koji je oduševio svet 1Foto: Nenad Selaković

Da li ste znali da nagradu za najboljeg profesora na svetu može da osvoji profesor fizike koji radi u Zaječarskoj gimnaziji?

Profesor fizike Mladen Šljivović jedan je od najboljih edukatora u Srbiji, a njegov rad ove godine može biti nagrađen – nominovao je za prestižnu nagradu National Teacher Prize, koja se svake godine dodeljuje profesoru koji se istekao svojim načinom predavanja.

Šljivović je završio gimnaziju u kojoj sada radi, a kao nastavnik fizike krenuo je da radi kao apsolvent. Koordinator je tima za karijerno vođenje, čije su aktivnosti višestruko nagrađivane.

Šljivović se od ostalih profesora izdvojio po svojoj dinamičnoj metodi predavanja, koja se ispostavila kao efikasnija i zabavnija od klasičnog tipa nastave.

Naime, učenici na časovima fizike u gimnaziji u Zaječaru sami sebi zadaju zadatke. Šiljivović je kazao da je to modifikacije društvene igre Hembizike koju je sam osmislio.

Učenici sami sebi zadaju zadatak, a kasnije se ti zadaci koriste kada vežbaju, a glavno pravilo je da svaki učenik mora da zna da reši zadatak koji je izabrao.

“I tu u stvari kreće najzanimljiviji deo ove metode. Napredniji učenici u grupi sada pokušavaju da objasne zadatak ostalim članovima Ja sada dobijam nekoliko pomoćnika u učionici koji kroz vršnjačko učenje pomažu drugima. To je u stvari jačanje timskog rada”, kaže Šljivović za dnevni list Danas.

Šljivovićevu nastavu krase još mnoge zanimljive igre, a nešto što mi je privuklo pažnju je “Naučni paparaco”. Na pitanje kako je ova igra nastala, rekao je da je za to kriv “njegov smisao za humor”.

“Naučni paparaco je jedna vrsta parodije na „trač emisije“. U ovom slučaju naša emisija ima za metu naučnike”, navodi Šljivović i dodaje da uslov za svaku emisiju da predstave neki eksperiment ili činjenicu.

Tako su nastale ideje za emisiju o Flemingu koga izbacuju iz stana zbog aljkavosti, a koji otkrije pencilin u buđi ili o Galileju koga skupština stanara želi da spali na lomači jer stalno baca kese sa vrha zgrade mereći gravitaciju.

„Imali smo sreće da je Centar za promociju nauke prepoznao našu ideju i dodelio nam sredstva da je realizujemo”, napominje Šljivović.

Upoznajte profesora fizike koji je oduševio svet 2

Zaječarski profesor fizike smatra da korišćenje savremenih tehnologija na nastavi ima i pozitivnih i negativnih strana.

“Izuzetno je poželjno uvesti nove tehnologije u učionicu, s druge strane postoji opasnost da nas nas one odvuku od cilja nastave, a to je ipak širenje znanja” dodaje Šljivović.

Smatra da je učenje isključivo na tablu i kredu dosadno i učenicima i profesorima. Voleo bi da se nastavni programi smanje, jer smatra da nije održivo reći da je sve važno.

„Pored ovoga, mi smo u konstantnom sprintu da damo četiri ocene po polugođu, i onda grabimo i grabimo, u jednoj maratonskoj trci sa gradivom i ispitivanjem” , dodao je Šljivović na temu mana u školskom programu.

On je postigao veliki uspeh kao profesor, a njegovi učenici su zavoleli njegove metode učenja.

Njegov glavni cilj je da pokaže koliko truda je potrebno za bilo šta u životu. Obzirom da je sa svojim učenicima snimao emisiju, time je pokazao kompleksnost snimanja i montiranja, a najvažnije da sav posao ne može da uradi jedan učenik, već je potreban ceo tim – ovom metodom učenici su razvijali svoje komunikacione veštine i navikli su se na timski rad, koji je važan za dalji karijerni razvoj.

Šljivović je već dokazao da nije “običan” profesor fizike, ali zanimljiva činjenica je da je ljubitelj poezije – autor je čak dve zbirke poezije, a uveliko radi na svojoj trećoj knjizi.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari