Sezona generalnog sređivanja osnovne rudarske mehanizacije na Površinskom kopu „Drmno“ je u punom jeku. U remontu je treći jalovinski sistem, a privode se i kraju planirane remontne aktivnosti na rotornom bageru „SRs 1300“, koji je skoro dva meseca van proizvodnog procesa.

Umesto njega trenutno na četvrtoj jalovinskoj etaži radi bager „SRs 470“, ali prema poslednjim informacijama uskoro će pomenuti jalovinski sistem biti kompletan uključivanjem u rad bagera „SRs 1300“ na kome se remontne aktivnosti privode kraju.

Na ovoj rudarskoj mašini, teškoj 2.248 tona sa garantovanim kapacitetom od 3000 metara kubnih čvrste mase na sat, po prvi put je izvršena zamena ležaja gornje gradnje bagera odnosno aksijalnog ležaja i kran zupčanika. -Ova dva mašinska elementa na bageru morala su biti zamenjena zbog dotrajalosti kako bi bager bio pouzdan za rad u narednom periodu, izjavio je Časlav Slavković, pomoćnik direktora Direkcije za proizvodnju uglja za mašinstvo. Inače, kaže dalje Slavković, ova dva ležaja trajala su od 1988. godine, kada je završena montaža bagera. Treba pomenuti da su ovi mašinski sklopovi kupljeni još u vreme kada je rađena revitalizacija bagera „SRs 1300“ nakon njegovog preseljenja sa kopa „Ćirikovac“ na kop „Drmno“, 2004. godine. Tom prilikom nije izvršena zamena ovih mašinskih elemenata. Ali, obzirom na činjenicu da su problemi sa pomenutim mašinskim sklopovima bili sve učestaliji, opredelili smo se da ove godine izvršimo njihovu zamenu kako bi značajno povećali tehničku pouzdanost i ispravnost bagera koji radi u sklopu četvrtog rudarskog sistema za otkrivanje uglja. Naravno, očekujemo i da nov kran zupčanik, izdrži eksploatacioni vek od dve i po decenije.

Treba napomenuti da su tokom revitalizacije bagera „SRs 1300“, 2004. godine zamenjena dva veoma značajna mašinska sklopa. Konkretno, tada su ugrađena dva planetarna reduktora na transportu i radnom točku bagera. Inače, kaže Slavković, zamena aksijalnog ležaja spada u red tehnički složenih i delikatnih radnih operacija, koje do sada nisu rađene na ovom bageru. A i po prvi put se na kostolačkim kopovima na ovaj način i ovom metodom podlivanja radi zamena aksijalnog ležaja.

Tehnička operacija sprovodi se tako što se praktično prvo odvoji gornja gradnja bagera od donje kako bi se moglo prići ležaju. Podizanje gornje gradnje bagera izvodi se uz pomoć odgovarajućih hidrauličnih podizača. Potom sledi demontaža starih sklopova, skida se stara podlivka, postavlja se novi kugliban. Zatim sledi centriranje gornje i donje staze aksijalnog ležaja na način kako je to i tehničkom dokumentacijom predviđeno. Na kraju sledi podlivanje specijalnim masama koje smo kupili od nemačke kompanije „Takraf“. Posle toga pristupa se njegovom učvršćivanju. Sličan tehničko – tehnološki postupak izvodi se i prilikom zamene kran zupčanika, koja traje više od dva meseca.

Inače, radove na zameni ovih mašinskih sklopova izvode zaposleni Privrednog društva „Proizvodnja, remont i montaža“ iz Kostolca u saradnji sa stručnjacima iz kompanije „Takraf“.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari