Studija uvođenja električnih vidova prevoza putnika u Novom Sadu predstavljena je u Gradskoj kući. Studiju je izradila komisija koja je na inicijativu gradonačelnika Novog Sada osnovana prošle godine, a u čijem sastavu su predsednik komisije prof. dr Milomir Veselinović, dipl. inž. saobraćaja mr Aleksandar Jevđenić, načelnik Gradske uprave za saobraćaj Radivoj Pavlov, dipl. inž. saobraćaja Srbislav Gugleta, dipl. inž. elektrotehnike Zorica Ninić Stupar, dipl. inž. saobraćaja Gradimir Stefanović i Branislav Vesnić.


– Grad Novi Sad je još pre dvadeset godina imao ideju da uvede tramvajski prevoz kada je napravljena i prva studija koja je trebalo da pokaže kako bi se to uradilo, međutim, ta studija danas nije upotrebljiva zbog toga što se grad menjao i donošeni su novi planovi razvoja. Problemi sa saobraćajem i zagađenošću vazduha su evidentni i prirodno je bilo da izradimo novu studiju koja će pokazati kako da prevaziđemo pomenute probleme. Komisija će nastaviti sa radom, a pred građane, koji će na kraju i odlučiti da li ćemo uvesti ovaj vid prevoza, izaći ćemo sa spremnim projektom koji može da uđe u plansku dokumentaciju – istakao je gradonačelnik Pavličić i dodao da su veliki evropski gradovi vratili tramvaje na ulice jer je to i energetski i ekološki najefikasniji vid prevoza.

Studija, u okviru koje je anketirano 20.000 Novosađana, između ostalog je pokazala da preko 80 odsto njih smatra da je potrebno uvođenje tramvajskog prevoza. Studija predviđa realizaciju uvođenja tramvaja u četiri faze, a kod takvih projekata planirani rok za završetak je 20 godina. Potreban broj tramvaja zajedno sa rezervama je u Prvoj tramvajskoj fazi 25 tramvaja, dok će u fazi 2030. biti potrebno oko 50 tramvaja minimalnog kapaciteta 160 mesta. Za ovaj planski period potreban je depo orijentacione površine od 15.000 do 25.000 m2 i on bi se nalazio u zoni postojeće garaže JGSP „Novi Sad“, odnosno rasadnika Gradskog zelenila.

Kako je objašnjeno na konferenciji, uvođenje tramvaja povlači i uvođenje sistema parkirališta „parkiraj i vozi“ koji podrazumeva da se automobilom dođe do parkinga u zonama tramvajskih terminala, a da se potom za dalji put koristi javni prevoz. Kako je naglasio Pavličić reč je o velikoj investiciji čija prva faza iznosi oko 90 miliona evra, tako da se za njenu realizaciju, ukoliko se na nivou Grada donese takva politička odluka, mora pronaći adekvatan strateški partner.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari