Od 15. juna u saobraćaju će moći da učestvuju samo registrovani električni trotineti, a njihove vlasnike ova promena će koštati nešto više od 2.000 dinara.
Naime, cena usluge za izdavanje nalepnice za laka električna vozila, odnosno trotinete iznosi 1.560 dinara, dok je cena obrasca nalepnice 500 dinara.
O tome da li je registracija električnih trotineta dobra mera sagovornici Danasa iznose različita gledišta.
– Onog momenta kad je trotinet stavljen u zakon kao vozilo, tog momenta je morao biti registrovan. Prema tome, to je vozilo na električni pogon koje može nekog da povredi i zbog toga takva vozila moraju da budu registrovana. Zna se kako se ta registracija radi putem nalepnice. Čudim se da bicikli još nisu registovani, kao što je slučaj u Kini – kaže Milan Vujanić, profesor Saobraćajnog fakulteta u Beogradu u penziji.
Igor Velić, master inženjer saobraćaja, nova pravila vidi kao destimulišuću meru.
– Jedino prihvatljivo rešenje da takva usluga treba da bude besplatna i da Agencija za bezbednost saobraćaja pokrije troškove izdavanja. Možda bi i bila besplatna da je kreatorima saobraćajne politike stalo do unapređenja mikromobilnosti, a ne do oporezivanja građana – komentariše sagovornik Danasa.
Prema njegovom mišljenju, jedino prihvatljivo i realno rešenje je bilo da se e-trotineti definišu i regulišu istovetno odredbama kao i bicikli.
To je, dodaje Velić, i bio predlog na javnoj raspravi, međutim predstavnici Ministarstva unutrašnjih poslova su to odbili.
Nemanja Lazarević, autor Youtube kanala „Auto analiza“, podržava rešenje po kojem će samo registrovani električni trotineti moći da učestvuju u saobraćaju.
– Apsolutno podržavam tu meru jer smatram da je potrebno uređenje na tom polju, pre svega, zbog bezbednosti u saobraćaju onih koji voze trotinete, ali i drugih učesnika. Nadam se da će problemi uočeni u prethodnom periodu, kada je vožnja električnih trotineta u pitanju, tako biti rešeni. Pre nekoliko godina kada su se pojavili takvi trotineti bilo je nezamislivo da će u ovolikoj meri biti zastupljeni. Možda nadležni ne bi doneli meru da trotineti moraju da budu registrovani da su njihovi vlasnici obratili pažnju kako ih voze. Neko vozi po trotoaru, neko po kolovozu, a ima i onih koji paze i voze trotinete po biciklističkim stazama, što je sasvim u redu – ističe Lazarević.
Kako je ranije propisano Pravilnikom o načinu izdavanja, vođenja evidencija, izgledu i načinu postavljanja nalepnice za laka električna vozila, svako ko poseduje ovaj električni dvotočkaš moraće da podnese zahtev za izdavanje nalepnice.
Prijem i obrada zahteva, izdavanje i postavljanje nalepnice vrši se na mestima koja Agencija za bezbednost saobraćaja utvrđuje na svom zvaničnom internet sajtu www.abs.gov.rs.
Nalepnica treba da se postavi na lako uočljivo mesto, u gornjem delu nepomičnog stuba upravljača vozila, u zavisnosti od konstrukcije upravljača, a nakon što se postavi nalepnica, ona će biti i fotografisana kao i mesto na kojem je postavljena.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.