Uvođenje predmeta Digitalni svet u škole nije dalo rezultate: Šta je pokazalo istraživanje?

Ostavite komentar


  1. Izborni predmeti od 5.-8., gimnazijski izborni su samo “ namet“ ili lični programi (E.Vlahović ZUOV),realno samo izgubljeno vreme za učenike i predavača.

  2. Ovo nije ništa neobično.
    Zapravo je skroz logično, jer ne možete takav predmet da „uvalite“ učiteljima koji za to nisu zapravo ni obučeni kako treba. Posebno starije generacije učitelja i učiteljica. O tome, kao i mnogo čemu naravno u ovoj državi niko ne razmišlja… što se da videti po priloženom. Deca sve nepismenija, knjige nakaradno napisane, sve više nebuloza na sve strane… Da ne govorimo o tome što više nećemo imati ni stručni kadar u prosveti i što najgori studenti postaju nekome učitelji, nastavnici i sl. jer više time niko ko vredi neće da se bavi… odoše svi negde gde su cenjeni za svoje znanje.

  3. Naravno, kad deca u školi nemaju računare, već sve rade u papirnom udžbeniku. To je totalni promašaj, jer sva vizuelizacija za uspešno digitalno opismenjavanje izostaje. Sramota je da u srpskim školama u 21. veku nemamo učionice opremljene računarima za časove informatike.
    Slično je i sa predmetom Građansko vaspitanje koji treba da služi da decu uvede u njihova građanska prava i obaveze. Taj predmet se do 4. razreda predaje bez ijedne knjige.
    Ne čudi sve ovo. Vlasti u Srbiji treba armija glupih i neprosvećenih da bi lakše mogli da manipulišu njima.

  4. Ovaj predmet nije loša ideja, naprotiv ali je loše osmišljena cela ‘akcija’. Učitelji su nepripremljeni, needukovani, nespremni… za predavanje ovoga predmeta (većina priznaje da ne zna mnogo iz ove oblasti ali još veći problem je njihova nemotivisanost da nauče da bi mogli da edukuju decu). Većina tih časova završi bojenjem nekakvih slika, crtanjem … praznom pričom. Deca po nešto nauče od retkih (spremnih) učitelja(ica) ili kod kuće (od roditelja ili starije braće-sestara, rođaka…) i zato su rezultati poražavajući. To je kao ‘dobar’ zakon koji ništa ne vredi jer nema podzakonske akte kojim bi se rukovodili u sprovođenju istih … Ali u kriminalizovanoj, naprdnoj Srbiji za bolje i nismo, sami smo to dozvolili.

  5. Isto tako, 2 totalno nepotrebna predmeta, gradjansko/veronauka.Koga kuca vaspita ima made, koga vaspita ulica, ne pomaze tu ni crkva ni grafjansko vaspitanje.

  6. Kako uopšte može da uspe kad uvodi „digitalne kompetencije“, „algoritamski način razmišljanja“ i to u „kontekstu“ da bi obrazovala klince. Bilo bi dobro da neki odrasli na raznim nivoima izbace tu tehnokrstsko-birokratsku terminologiju koja je nerazumljiva i idiotska čak i na engleskođ.

  7. Pokazalo je to da učiteljice ne znaju da predaju, da objasne, tako da se predmet ,,otaljava,, u većini slučajeva za njih ocena nula.Kada bi odradili neku proveru, bile bi vam kolege u problemu.

  8. A najviše nametnuto veroučenje i uz njega prišljamčeno građansko. Zbog njih u srednjoj nema para da se plate predavači nemačkog, engleskog i ruskog ako grupa ima manje od 10 đaka, pa onda deca moraju da polažu razredni ispit ako imaju tu nesreću da uče ove jezike!

  9. Deca umesto da imaju par bitnih predmeta i odlaze kući rasterećena, imaju još toliko nebitnih koji su tu da bi nastavnici imali normu. Dolaze u školu k’o na streljanje, ostaju po 7,8 časova…
    Pa da li imaju mozga oni što uvode takve novine, predmete? Gde je deci vreme za ostale aktivnosti? Nije ni čudo što su isfrustrirana i agresivna.

  10. Moja ćerka ima digitalni svet kao predmet za koji učiteljica od dece traži pomoć za neke stvari. Pritom zahteva da svi roditelji, baš zbog potreba tog predmeta kupe deci laptop, tablet, pametni telefon ili računar da vežbaju kod kuće i njoj šalju klipove kako su uradili (valjda da bi i ona sama nešto naučila) U odeljenju od 20 djaka osmoro dece je teška socijala da ljudi nemaju ni za osnovne životne potrebe, a još manje za digitalne uredjaje, ali mora da se kupi to je neophodno. A to što škola nema kabinet za informatiku to nije strašno, šta će to školi??? I kao šlag na torti komentar „moram svima da dam petice sva deca se bolje snalaze na računaru od mene, žao mi je što je uveden ovaj predmet svima izvlači prosek na kraju školske godine“

  11. Digitalni svet, muzičko i engleski…. Do petog izbaciti knjige iz upotrebe. Predmet ok, ali bez knjiga i svesaka… Rančevi imaju sto kila

  12. Predmet je potpuni promašaj. Deca su informaciono potkovana i pre polaska u školu. Još dok su u kolicima imaju pametne telefone u rukama. Povećati fond časova srpskog i fizičkog. Ne znaju da čitaju, a rukopis im je neispitan i nečitak. Sve više debele dece, dece sa lošom motorikom…

  13. Većina učitelja ne zna ovaj predmet, pa u pomoć zovu nastavnike informatike. Ovaj predmet bi trebalo da predaju nastavnici informatike kao što i engleski jezik predaju nastavnici u nižim razredima.

  14. Дигитал је врста робиотизовсне интелигенције на лошем нивоу уз коришћење и црпљење људске интелигенције. Није само језив промашај већ рад по наредби. Унаказио нам је подмладак. Ко ће то надокнадити. Ужас.

  15. Svi izborni predmeti du promašaj. Uvedeni na štetu opšteobrazovnih, predaju ih profesori da dopune normu bez stručnosti i još manje volje da išta urade sa đacima.

  16. Verujem da je problem u opremanju skole, jer deca uce digitalni tako sto im se pokaze slika u knjizi i objasnjave kojs ikonica za sta sluzi dok deca nemaju racunare da sami klikcu i urade zadatke. A vecina roditelja nije ni zainteresovano da to odradi kod kuce sa decom, jer je to „manje vazan predmet“ a oni su ako su i uopste izdvojili vremena da detetu pokazu srpski i matematiku.

  17. Mislim da bi bilo najbolje da se predmet izbaci iz programa jer je dodatno opteretio i učenike i učitelje.

  18. Hej ali *algoritamski način razmišljanja? Pa mi smo došli u situaciju da zbog preopterećenosti dece i svih mogućih eksperimenata koje sprovode ovi iz ZUOV deca u peti razred dolaze nepismena. Ne znaju ni osnovne matematičke operacije a tablica množenja je teški bauk. Grafomotorika nula! O razumevanju pročitanog ni da pričamo. Što se tiče toga da su deca inf.pismenija od učitelja je samo mit. Sve se svodi na klik klik like like i čisto konzumiranje sadržaja sa tik toka i sl. E.mail…šta je to?

  19. Uciteljima I nastavnicima se svake godine pridodaje neki novi predmet,kao da su svemoguci I da sve mogu I ,rekla bih,moraju..da bi se neki predmet predavao,koliko ja znam,treba zavrsiti fakultet ili bar neki vid skolovanja,a ne samo narediti ljudima da predaju nesto posle jednog seminara koji sluze da predavac uzme pare!Naravno,plata je ista,ali u prosveti se sve racuna kao radno vreme..cekam dan kad ce nam narediti da skuvamo rucak deci,da im nesto opremo,opeglamo I da ih posle toga posaljemo kucama!I naravno,da dodje neki roditelj koji ce da kaze da nam rucak nije bio dobar I da sutra skuvamo nesto bolje!Sramota!Zao mi je sto mnogi ne vide kuda ovo vodi I sto im je dusevna hrana pljuvanje prosvetnih radnika.

  20. Bolje bi bilo da su deca naucila srpski jezik I osnove matematike. Takodje, da se I u porodici I u skoli uce empatiji I da se podrzava njihova kreativnost. Toliko..

  21. Prvo je trebalo digitalno opismeniti učitelje da bi oni shvatili predmet ozbiljno. Kao što je neko u komentarima već i napisao, ovaj predmet se uglavnom otaljava. Nije poenta samo uvesti nešto novo da bi mogli da kažu – eto, radimo, unapredjujemo. Treba napraviti prvo dobre temelje, pripremiti učionice i predavače, pa onda gledati rezultate. Izgleda da nije problem samo u sve lošijem prosvetnom kadru, već i u “stručnjacima” u Ministarstvu prosvete. Riba smrdi od glave.

Ostavite komentar


Društvo

Naslovna strana

Naslovna strana za 28. oktobar 2024.
Galerija

Pretplati se i postani deo Kluba čitalaca Danasa

Klub čitalaca Danasa je zajednica pretplatnika na dnevni list Danas kojima je, pored ekskluzivnog pristupa novinama u PDF formatu veče pre nego što se štampano izdanje nađe na trafikama, dostupna i celokupna arhiva lista onlajn. Članska kartica obezbeđuje i preko 50 popusta naših partnera, kao i pozivnice za naše događaje i akcije.

Tatjana Mandić Rigonat, pozorišna rediteljka

U ovoj medijskoj prašumi dezinformacija, poluinformacija, laži i propagande u kojoj živimo, Danas je list koji piše u našem interesu, interesu građana.