Užičani veruju lokalnim medijima 1Foto: Nenad Kovačević

Građani Užica se o lokalnim temama mnogo više informišu iz lokalnih nego iz nacionalnih medija, što nije slučaj u ostalim gradovima Srbije obuhvaćenim istraživanjem koje sprovodi Slavko Ćuruvija fondacija, saopšteno je na javnoj debati „Kakve lokalne medije želiš“.

Prema istraživanju, građani Užica imaju poverenja u lokalne medije, ali i primedbe na profesionalizma lokalnih novinara.

Ispitanici smatraju da je to posledica lošeg materijalnog položaja u kome se nalaze lokalni mediji i malim brojem novinara koji ne mogu da pokriju sve teme. Prisutan je, takođe, i odlazak novinara iz medija, jer zbog malih plata traže posao u drugim delatnostima, objašnjava izvršni direktor Fondacije Marko Vujačić.

Dopisnik lista Danas Nenad Kovačević rekao je da je plata užičkih novinara u lokalnim medijima oko 25.000 dinara.

Ako se zna da je u oktobru prosečna plata u Užicu bila oko 48.000, to znači da novinari, koji rade i vikendom i praznikom, zarađuju dvostruko manje od svojih sugrađana, što je sramota, istakao je Kovačević.

Iako je opšti utisak da lokalni mediji, zbog teške materijalne situacije, ne bi mogli da pokriju troškove rada samo prihodima od marketinga, i da bez projektnog sufinansiranja iz lokalnih budžeta ne bi mogli da opstanu, istraživanje je pokazalo da građani nemaju poverenje u projektno sufinansiranje.

Iz gradskog budžeta se, naime, za projektno finansiranje medija izdvaja samo 0,25 odsto, ili osam miliona dinara.

U svakoj oblasti rada lokalne samouprave mi imamo veće potrebe nego što su realne mogućnosti, a tako je i u medijskoj sferi. Svesni smo da osam miliona dinara nije dovoljno za povećanje kvaliteta informisanja lokalnih medija, ali će taj iznos ostati i u narednoj godini, jer je budžet projektovan na osnovu ovogodišnjeg, rekao je zamenik gradonačelnika Nemanja Nešić.

Istraživanje je pokazalo da čak 90 odsto Užičana ne zna da grad sufinansira lokalne medije, dok više od polovine ispitanika nije uopšte informisano o privatizaciji medija, a samim tim ni o rezultatima privatizacije.

Trećina ispitanika smatra da su mediji pod uticajem političkih i nekih drugih interesa.

Javna debata je deo programa „Podsticanje vladavine prava i uspostavljanja standarda EU u oblasti slobode medija u Srbiji, koji sprovodi Slavko Ćuruvija fondacija, uz podršku USAID.

Jedan od osnovnih ciljeva programa je omogućavanje debate na lokalnom nivou o svim pitanjima od značaja za slobodu medija i zaštitu javnog interesa u medijskom izveštavanju.

Cilj je i da se omogući da se čuje glas lokalnih zajednica i da se prenese državnim institucijama, koje bi trebalo da počnu rad na novoj medijskoj strategiji.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari