UZUZ: Rio Tinto, plaćenim TV reklamama, obesmišljava najavljeni referendum o litijumu 1foto (BETAPHOTO/MILAN TIMOTIĆ/DS)

Predsednik Udruženja za zaštitu ustavnosti i zakonitosti (UZUZ) Savo Manojlović ocenio je danas da kompanija „Rio Tinto“, plaćenim reklamama o eksploataciju litijuma, obesmišljava najavljeni referendum o tom projektu.

Manojlović je u saopštenju naveo da je nakon peticije „Rio Tinto – Marš sa Drine“  koju je potpisalo više od 130.000 građana, predsednik Srbije  Aleksandar Vučić, „mimo Ustavom utrvđene nadležnosti najavio referendum o ekploataciji litijuma“.

Manojlović je dodao da je nakon toga kompanija Rio Tinto izašla sa plaćenim reklamama na TV sa nacionalnim frekvencijama, kojima se propagira ekspolatacija litijuma.

Ocenio je da je time „unapred obesmišljena bila kakva mogućnost istinskog odlučivanja građana o projektu ekspolatacije litijuma“, te ukazao da bi ona podrazumevala mogućnost da i eksperti koji ukazuju na štetnost tog projekta mogli da javnosti iznesu argumente.

Naveo je i da „zasnivanje javne debate na finansijskoj snazi jedne multinacionalne kompanije čiji budžet prevazilazi finansijsku snagu suverenih država znači da vlast u Srbiji kršeći sopstveni Ustav favorizuje stranu kompaniju sa problematičnom reputacijom“.

Dodao je da vlast  to radi „na uštrb zdravlja ljudi, životne sredine i sopstvenih građana“.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari