Omalena, ali istorijski znamenita šumadijska varoš Topola, s Karađorđevim gradom, crkvom Svetog Đorđa, zadužbinom kralja Petra I Karađorđevića i njegovom kućom, pretvorenom u muzej na Oplencu, poslednjih godina sve je značajnija destinacija na turističkoj mapi Srbije. Topolu i njene istorijske znamenitosti lane je, prema zvaničnim podacima, organizovano posetilo oko 120.

Omalena, ali istorijski znamenita šumadijska varoš Topola, s Karađorđevim gradom, crkvom Svetog Đorđa, zadužbinom kralja Petra I Karađorđevića i njegovom kućom, pretvorenom u muzej na Oplencu, poslednjih godina sve je značajnija destinacija na turističkoj mapi Srbije. Topolu i njene istorijske znamenitosti lane je, prema zvaničnim podacima, organizovano posetilo oko 120.000 turista. Uz to, u ovoj varoši tokom svakog vikenda boravi još po nekoliko stotina posetilaca koji dolaze samoinicijativno.
U rukovodstvu opštine Topola za Danas kažu da prihod ostvaren od turizma još uvek nije u srazmeri sa brojem kako registrovanih, tako i neregistrovanih posetilaca te varoši, pre svega zbog toga što Topola još uvek nema odgovarajući hotel. Hotel na Oplencu, reprezentativno zdanje, koje je svojevremeno izgradio kralj Aleksandar Karađorđević, godinama već propada pošto njime gazduje jedna propala beogradska firma koja u objekat kojim gazduje već odavno nije uložila ni jedan jedini dinar.

Nema više problema s vodom za piće

Topola je široj domaćoj javnosti doskora bila poznata i po epidemijama izazvanim neispravnom vodom za piće iz gradskog vodovoda. Predsednik opštine Dragan Jovanović kaže da tako više neće biti pošto je, veli, u međuvremenu mnogo toga urađeno i na sanaciji i izgradnji novog vodovodnog sistema u varoši. – Napravili smo potpuno novu fabrike vode i izgradili 16 kilometara primarne vodovodne mreže i dva akumulaciona bazena. Pored toga, sanirali smo i sve kritične tačke na sekundarnoj vodovodnoj mreži u gradu, osavremenili dva izvorišta vode na kojima ništa nije rađeno čitavih 50 godina i značajno pooštrili mere kontrole. Žitelji Topole, tvrdim, neće više imati problema s vodom za piće – naglašava Jovanović.

– Uskoro počinjemo gradnju novog hotela koji će biti lociran preko puta Karađorđevog grada. Biće to, u stvari, čitav turističko-komercijalno- stambeni kompleks, s luksuznim hotelom, šoping centrom i stanovima. Izgradnjom tog kompleksa upotpunićemo turističku ponudu našeg grada čime će se, izvesno, stvoriti uslovi za znatno veću zaradu od turističke delatnosti – kaže za naš list predsednik opštine Topola Dragan Jovanović.
Dodaje da Topola poslednjih godina menja svoj lik u svakom pogledu. Topola je, prema njegovim rečima, decenijama unazad bila marginalizovana i gurana u zapećak političko-društveno-ekonomskih zbivanja u Srbiji, što je, između ostalog, za posledicu imalo tešku devastaciju komunalne infrastrukture varoši i njenog okruženja. U poslednje vreme, međutim, situacija u Topoli intenzivno se menja i na tom planu, a u prilog tome je i podatak da je u minulih nekoliko godina u izgradnju ulica i putne mreže, uz finansijsku podršku vlada Srbije, Švedske i Kanade, uloženo oko dva miliona evra. Tim novcem izgrađeno je više od 100 kilometara novih puteva prema Beogradu, Kragujevcu, Aranđelovcu, Rači Kragujevačkoj, Smederevskoj Palanci i planini Rudnik.
U topolskoj opštini, centralnom šumadijskom ataru, u velikoj meri uz pomoć povoljnih kredita, unapređena je i poljoprivredna proizvodnja. Posebna pažnja, pri tom, posvećena je daljem razvoju voćarsko-vinogradarske proizvodnje. Tako je nedavno obnovljeno 12,5 hektara Kraljevih vinograda na Oplencu koji su se do 1941. prostirali na 39 hektara. Obnova Kraljevih vinograda na Oplencu trajaće i ubuduće, a posetioci ovogodišnje Oplenačke berbe grožđa moći će da probaju i vina iz restauriranog Kraljevog podruma, među kojima i vino „oplenka“ koje se služi na evropskim dvorovima i izvozi u svet.
Posetioci ovogodišnje Oplenačke berbe moći će, pored vina iz Kraljevih vinograda, da degustiraju i proizvode vinarije Vinča iz istoimenog sela nadomak Topole. Ta vinarija proizvodi i belo vino „trijumf“ koje sve više postaje prepoznatljiv srpski brend na svetskom tržištu.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari