Vazduhoplovne vlasti: Većina žalbi putnika rešene, uskoro rešenje i za buku koju prave jutarnji letovi 1Foto: BETAPHOTO/Aerodrom Nikola Tesla Beograd/DS

Zahvaljujući infrastrukturnim ulaganjima u aerodrom „Nikola Tesla“ i otvaranju novih avio-linija premašena su sva očekivanja kada je reč o vazdušnom saobraćaju u Srbiji, rekao je za RTS Žarko Katančević, načelnik za upravljanje u vazdušnom saobraćaju, u Direktoratu civilnog vazduhoplovstva.

Ova sezona je premašila sva očekivanja, poletanja i sletanja su drastično povećana. „Er Srbija“ je prevezla tri miliona putnika, a do kraja godine se očekuje i sedam miliona putnika sa beogradskog aerodroma.

„To je sve zahvaljujući infrastrukturnim ulaganjima, na Aerodromu ‘Nikola Tesla’ sagrađena je nova pista posle 60 godina, postojeća pista se rekonstruiše, ‘Er Srbija’ je nabavila modernu flotu i povećala broj destinacija i linija što sve dovodi do unapređenja vazdušnog saobraćaja u Srbiji“, rekao je za RTS Žarko Katančević.

Što se tiče prava putnika, u Srbiji važe potpuno ista pravila kao i u EU. Regulative su potpuno usaglašene, i naši putnici imaju ista prava kao oni u Francuskoj ili Nemačkoj.

„U slučaju otkaza ili pomeranja letova, avio-kompanija je dužna da obezbedi povraćaj novca ukoliko putnik to želi, ili zamensko putovanje. Ukoliko želi zamensko putovanje može da dobije besplatne obroke, telefonske pozive, taksi od aerodroma do hotela, noćenje i zamensku kartu. Takođe ima pravo na refundaciju zavisno od destinacije od 250 do 600 evra, a Direktorat je tu kao savetodavno telo“, objašnjava načelnik za upravljanje u vazdušnom saobraćaju, u Direktoratu civilnog vazduhoplovstva.

Preko 70 odsto uspešno realizvanih žalbi putnika

Putnik se prvo obraća avio-prevozniku i ima rok od 60 dana, ukoliko avio-kompanija ne odgovori onda se putnik obraća Direktoratu za dodatna pojašnjenja.

„Imamo preko 70 odsto uspešno realizvanih žalbi putnika, najviše su se žalili na kašnjenja. Otkazivanje letova može da se dogodi u dva slučaja. Putnik nema pravo na refundaciju u slučaju pojave više sile tj. ekstremnih vremenskih nepogoda i grmljavine na aerodromu jer je tada na snazi zabrana točenja goriva, imali smo otkaz sistema letenja u Velikoj Britaniji čime je bilo obuhvaćeno preko 2.000 letova, erupcije vulkana i sl“, kaže Katančević.

Uskoro rešenje za buku koju stvaraju jutarnji letoviu

Kada je reč o buci na koju se žale građani bežanijskih naselja, načelnik za upravljanje u vazdušnom saobraćaju kaže da imamo tri kategorije letova.

Prva kategorija su letovi u preletu iznad naše zemlje i tu je buka zanemarljiva, ali je nama u interesu da se oni što manje nalaze u našem vazdušnom prostoru kako bi i zagađenje bilo što manje.

Druga kategorija su letovi na malim visinama, do 1.000 metara. Isto kao i u drumskom saobraćaju imamo neodgovorne pojedince pa smo tako imali situaciju prošle godine da se jedan helikopter spustio gotovo do površine reke Uvac zbog čega su se udavili neki beloglavi supovi, a zbog čega je tu sada na snazi zabrana letenja, osim uz posebnu dozvolu Zavoda za zaštitu životne sredine.

U treću kategoriju spada kategorija letova poletanja i sletanja sa beogradskog aerodroma. Tu imamo putničke avione i kargo kojima je zabranjeno da lete ka gradu.

„Što se tiče putničkih aviona, rute po kojima oni lete, a na koje se žale građani pojedinih naselja donosi 500 kilograma manje goriva po poletanju, a na nama je da vidimo kako da zaštitimo od buke građane Bežanijske kose i novobeogradskih blokova. Inače, ova procedura je zabranjena za korišćenje između 22 sata uveče i 6 časova ujutru. Period na koji se građani žale je između 6 i 7 ujutru, imali smo sastanke, i očekujemo rešenje uskoro“, rekao je za RTS načelnik za upravljanje u vazdušnom saobraćaju u Direktoratu civilnog vazduhoplovstva Žarkom Katančevićem.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari