Slepi i slabovidi u Srbiji očekuju veću pomoć države i unapređenje staranja o ovoj brojnoj grupi invalidnih lica, jedan je od zaključaka tribine posvećene posvećene problematici slepih u Požarevcu. Naime, u organizaciji Saveza slepih Srbije i Međuopštinske organizacije u Požarevcu, a uz finansijsku podršku Ministarstva rada i socijalne politike, proteklog petka u Požarevcu održana je tribina posvećena inkluzivnom obrazovanju slepih i slabovidih.
O značaju tribine i potrebi uključivanja slepih i slabovidih u redovan obrazovni sistem govorio je Milan Stošić, predsednik Saveza slepih Srbije: – Kada su u pitanju invalidi uopšte, a samim tim i slepa i slabovida deca, integrisano inkluzivno obrazovanje je nešto što tradicionalno nije bilo prisutno na našim prostorima, već je bilo institucionalizovano samo kroz obrazovne ustanove internatskog tipa, tako da je ovo nešto što se koristi kao primer iz razvijenih zemalja. Zakon podržava ovakav način obrazovanja, ali ima dosta nejasnoća i dosta loših stvari koje u praksi proizvode probleme, koji se odnose na odsustvo organizovane nabavke učila i određenih pomagala za tu decu koja su u redovnim školama, tako da se tu očekuje veća podrška države“.
Profesor engleskog jezika mr Tihomir Nikolić prezentovao je načine na koje će Savez slepih podržati projekat inkluzivnog obrazovanja slepih i slabovidih učenika i studenata: „Specijalno obrazovanje je postiglo svoj zenit i Savez slepih je svestan da to inkluzivno obrazovanje ne može bez nastavnika specijalista, bez specijalnih nastavnih sredstava i prilagođenih metoda rada i zato nastoji da poveže specijalne i redovne škole, da poveže roditelje sa stručnjacima, da poveže stručnjake koji će svi zajedno učiniti da kvalitet inkluzivnog obrazovanja bude na onom istom nivou na kome je danas kvalitet specijalnog obrazovanja.
Potrebno je zaustaviti podele i što više dece obuhvatiti redovnim školama, kako bi kasnije imali koristi od druženja sa svojim vršnjacima. Naime, deca oštećenog vida su ranije bila angažovana u specijalnim školama i na neki način su bila izolovana od sredine u koju se posle vraćaju. Budući da inkluzivno obrazovanje predviđa da se zajedno školuju sa svojim vršnjacima, postoji veća mogućnost socijalnog povezivanja i kasnije prave pomoći ljudi. Na taj način od ranog detinjstva kod dece sa zdravim vidom razbijamo predrasude prema slepoći, jer se tu deca sa oštećenim vidom ispoljavaju onakva kakva su prema svojim sposobnostima“.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.