Veroučitelji ostaju bez posla

Predstavnici SPC upozoravaju na štetne posledice novog Stručnog uputstva o formiranju odeljenja i grupa

Ostavite komentar


  1. Bilo je i vreme. Putuj igumane i ne osvrci se na manastir. Kome sluzi veronauka ako je to uopste nauka. RAUS

      1. Predhodni ministar je dobro rekao.Veronauka da se uci od petog do osmog razreda.To je dovoljno a koga zanima vise neka ide u crkvene skole.Skole nam postase crkvene a deca nista ne uce.Haos prave na tim casovima.Baca se novac u prazno.U pravu je ministatstvo da se radi sa celim odelenjem

      1. Predmet o prastanju, ljubavi, pomaganju. Sve ono sto nam u ovom narodu nedostaje. Sramno je ne poznavati i odricati se od svoje vere. Moje dete je jako volelo veronauku, pitalo zasto nemaju dva casa nedeljno. Treba je uvesti kao obavezan predmet u Bosni.

        1. Da ista znas o toj religiji, znala bi da neuci o ljubavi i prastanju nego o kontra stvarima koje su kontradiktorne. Ko hoce da uci nesto izmisljeno, neka ide u crkvu, tu ce najbolje da nauci.

      2. Veronauka i gradjansko se nepotrebno izučavaju 12 godina….U medjuvremenu se postavljalo pitanje finansiranja i uštede na stranim jezicima, bibliotekare da ne pominjemo, a mnogi su ostali sa pola radnog vremena zbog ušteda koje su se pravile….ne sećam da se iko pobunio od veroučitelja….šta će uostalom deci knjige i strani jezici….? Vratimo se u srednji vek! Sramota!

    1. Neka je organizuju u crkvama ako ima zainteresovanih, ionako niču kao kiosci 90-ih, samo sa kamerama, luksuznim limuzinama…

      1. Ја немам ауто, радим за минималац, а добитник сам Светосавске награаде за ову годину, уз још пар стотина других награда… Молим Вас, реците ми где сам паркирао тај ауто, што сте га споменули, да више не стопирам, и не идем пешке (50 ми је, уморан сам и болестан)… Што се тиче опаски да је „вера супротна науци“, ја сам био ментор на више од 50 различитих врста такмичења, на којима смо освојили пар стотина награда са више од 20 награђених генерација (за 10 година). З које од тих дела бацате камен на мене? И шта сте Ви урадили?

    2. Neće ostati bez zarade. Vratiće se ponovo da diluju na ulici i eto kinte.

      1. Religija odvaja narod na one i ove na vjernike i nevjernike .zbog religije i moci . Zasto vjera u religiju na prvom mjestu. Gdje je vjera u ljubav u zivot u ljude u humanost itd. Nista dobro religija nije donijela covjecanstvu naprotiv

        1. Код мене су на Веронауку, осим Православаца ишли и Римокатолици и Муслимани, и атеисти.

    3. A da se malo odseliš u Severnu Koreju? Pošto po mozgu taman tamo i pripadaš.

      1. A da se ti odseliš u Saudijsku Arabiju i napustiš Evropu u kojoj su države sekularne i slobodne od verske indoktrinacije?

        1. Zasto covek da se seli iz Evrope gospodine? Vi pominjete Saudijsku Arabiju, a ne pominjete da u Evropi skoro sve drzave imaju neki oblik verske nastave, samo smo mi napredni da se toga resimo, kao da nemamo drugih problema.

          1. Po običaju, lupetate a ne znate ništa. Većina država u Evropi, osim nekoliko bivših komunističkih, nema veronauku u državnim školama i u većini privatnih. Samo države zaostale u razvoju insistiraju na tome.

          2. Veronauka u školi postoji samo u bivšim komunističkim kaljugama kao što je Srbija. Sve normalne države ne dopuštaju šarlatanstvo i praznoverje u obrazovni sistem.

          3. navedi drzave u evropi sa veronaukom u drzavnim skolama, kad vec pises ovde napamet. Crkvama niko ne brani da organizuju casove veronauke.

    4. Ili, čemu služi veronauka, ako je to uopšte nauka, osim za dodatno zaglupljivanje ovog naroda.

      1. Marksizam nije sluzio za zaglupljivanje? Istrazite gospodine malo vise, uvericete se da to nije zaglupljivanje.

        1. Ne samo za zaglupljivanje, nego za širenje mržnje prema svima koji veruju u nešto drugačije zablude. Vera u boga je tokom cele istorije ljudskog roda bila najvaći uzročnik nasilne smrtnosti.

          1. Postojani gospodine, niste u pravu. Vidim da je komunizam, prosvetiteljstvo i nauka bas donelo prosperitet. Koliko je tu ljudi pobijeno zarad nevinih bolesnih ciljeva? Pa opet nisu te ideologije i nauka nanele zlo nego čovek, koji moze sve da zloupotrebi. Ko zaista veruje u Boga, nece naskoditi drugome, problem je zato sto ima mnogo onih koji samo menjaju dresove po potrebi.

          2. @Maki U istoriji čovečanstva ubedljivo najveći broj ljudi je stradao u ime nekog od bogova. Vašeg ili nekog drugog sasvim je sve jedno.

        2. Marksizam nije u skolama najmanje 35 godina,a pri tome je bio i koristan,te zato na isti nacin treba izbaciti i stetnu veronauku.

    5. Sve religije „podvile repove“, nemoćne pred jednim od „najsmešnijih“ virusa?

      1. Virusi su Bozija stvorenja, kao i ljudi. A bolest je nastala usled ljudske bahatosti i nemara spram prirode. Religije nisu skupovi carobnjaka, vec ljudi koji bi trebali da opomenu Covecanstvo kad radi nesto lose, i mimo Boyije volje. A kad se to radi – ovo su posledice. Bice i gorih posledica.

    6. @Gorane, ja sam, kao veroucitelj, bio mentor djacima na 50 razlicitih vrsta takmicenja, osvojili smo preko 300 nagrada iz preko 35 oblasti. Usli smo u zbornike dobre prakse GIZ, MENSA, ZUOV, MPNTR (radim sa darovitom decom vise od 10 godina, besplatno – „Druzina Zmaj u zelenim carapama“)… Za sta sam dobio sam nagradu za mentora darovitog ucenika, izabran u najbolje nastavnike regiona, izaslo je vise od 50 knjiga sa nasim radovima u 7 drzava, ucestvovali smo u konsultativnim sastancima za donosenje vise Nacionalnih strategija. Imali smo najmladje praktikante u najpozeljnijom svetskoj firmi, i jos mnogo sta drugo, za manje od 10 godina sluzbe. Inace, radio sam i za 5000 din. platu, a bio vise puta brutalno mobingovan, sa vise zdravstvenih problema, koje sam zaradio – vodeci racuna o deci ljudi, koji misle kao Vi… Sta bi tek postigli da smo „nauka“? Sta Vi kazete (ako mi ne cenzurisu komentar)?

      1. Svaka Vam cast, ali Srbiji takvi ne trebaju. Ovde su na ceni Izdajnici i ku**e. Nazalost.

        1. Hvala, prijatelju! Znam iz bogatog iskustva da ne trebamo nikom, ali, treba bar da se zna za nase rezultate. Ako se o necemu diskutuje – „pogledajte semafor“, sto bi rekli klinci! Jer svi koji diskutuju bez imena i prezimena i struke, se pozivaju na „nauku“, a mi smo bili daleko uspesniji na nebrojeno takmicenja, i to sa najskoromnijom tehnickom skolom, na daleko…. I bili od koristi deci u mnogo cemu, za platu koja je daleko ispod zalosne, u situaciji koja nije cak ni humana. Ucestvovali smo i u konsultacijama oko vise bitnih Nacionalnih strategija, u zadnje vreme radimo na inovacijama, neke od njih bi mogle da spasu glavu unucima ovih, koji nas nipodastavaju.

          1. Postovani gospodine, ja sađ zavrsio teologiju imam prijatelje, katolike, muslimane i nemam apsolutno nidta protiv njih, sta vise druzim se sa njima. Zato sto me vera prvo uci da volim i postujem druge, nisam nikoga ubio, postujem svakoga, pa i vas koje imate razlicito misljenje. Ne mozete sve generalizovati. Oni koji ne poznaju veru, a pozivaju se u njeno ime, predstavljaju najveci problem. To je kao i sa doktorimai sa drugima zanimanjima, nisu bas svi losi kako mi to umemo da predstavimo.

      2. Bravo !
        Mi nismo ni svesni koliko smo ogrezli u bezcasce I nemoral !

  2. Svako ko ukine ove tzv predmete veronauku i gradjansko imace veliku podrsku obicnih ljudi.

  3. Poznavanje religija bi bilo korisno za mlade naraštaje, jer se u korenu većine civilizacija nalaze religijske predrasude. Međutim, predmetu „Veronauka“ nema mesta u školama sekularnih društava!

  4. Ukinuti veronauku u skolama.Ko hoce vise znanja ima u svakom mestu verski objekat pa izvolte.

  5. Ako Ministarstvo ne pristane treba organizovati litije. Tamjan ubija koronu, pa se time ubiju dvije muve jednim udarcem.
    Taj recept nije dao rezultat u Crnoj Gori, ali ne treba prestati sa borbom. Ako iz prve ne probiješ glavom zid, probaj ponovo, pa ponovo… Jednog dana će zid, možda, popustiti.

  6. „Verska nastava“ u skolama gde bi decu trebalo da ucimo principima nauke. Oslusnite samo kako to zvuci?
    Mi kao da zivimo u nekakvoj dzamahiriji a ne u sekularnoj drzavi ma Evropskom kontinentu. Ljudi osvestite se!

    1. Evo kako zvuci – ja sam, kao veroucitelj, bio mentor djacima na 50 razlicitih vrsta (naucnih) takmicenja, osvojili smo preko 300 nagrada iz preko 35 oblasti. Usli smo u zbornike dobre prakse GIZ, MENSA, ZUOV, MPNTR (radim sa darovitom decom vise od 10 godina, besplatno – „Druzina Zmaj u zelenim carapama“)… Za sta sam dobio sam nagradu za mentora darovitog ucenika, izabran u najbolje nastavnike regiona, izaslo je vise od 50 knjiga sa nasim radovima u 7 drzava, ucestvovali smo u konsultativnim sastancima za donosenje vise Nacionalnih strategija. Imali smo najmladje praktikante u najpozeljnijom svetskoj firmi, i jos mnogo sta drugo, za manje od 10 godina sluzbe. Inace, radio sam i za 5000 din. platu, a bio vise puta brutalno mobingovan, sa vise zdravstvenih problema, koje sam zaradio – vodeci racuna o deci ljudi, koji misle kao Vi… Sta bi tek postigli da smo „nauka“? Sta Vi kazete (ako mi ne cenzurisu komentar)?

      1. Radim u školi i poznato mi je da su časovi verske nastave i gradjanskog vaspitanja gubljenje vremena. Umesto tih, idiotskih, predmeta trebalo bi deci dodati čas stranog jezika ili informatike. Religija je, bar na ovim prostorima, isuviše zla nanela ljudima.

      2. Postovani, zasto dva puta isti komentar? Razumem Vasu potrebu da odbranite svoju profesiju, uspehe i misljenje, ali molim Vas, nemojte da se ponavljate. Ovde bi ljudi ipak trebalo da razmenjuju misljenja, nema potrebe da nesto savladjujemo kao gradivo u skoli. Kao sto vidite, nisu Vam cenzurisali komentar, sto se meni dogadja cesce nego sto bih zelela. Sto se tice mog iskustva sa mojom decom, odgovorno tvrdim da je veronauka u njihovoj skoli bila apsolutno gubljenje vremena. I u osnovnoj i srednjoj. Od Vas prvi put cujem o nekim uspesima, sto ne znaci da Vam ne verujem. Ipak, radije bih da crkve i druge verske institucije ogranizuju versku nastavu u svojim objektima i da se to nikom ne namece.

      3. Vama mesto nije u drzavnim skolama,jer je vas posao indoktrinacija mladih umova veoma opasnom ideologijom.Pristao bih na veronauku na fakultetima,normalno kao izborni predmet,jer su mladi tada vec sposobni da odluce sta zele ili ne zele.

        Sto se tice vasih uspeha,to je veoma lepo i korisno,ali u to ne sme biti ukljucena religija na bilo koji nacin,posebno kada je rec o nauci.

    2. Gospodine pre nego sto pocnete da govorite o sistemu obrazovanja u Evropi, rspitajte se koliko zemalja u evropskim skolama sadrzi u svojim programima versku nastavu.

      1. Gopodine Sasa, kako možete reci religija nanela? Da li je ona rekla pudle u ruke i ubijaju? Ili su to radili Milosevic, Seselj, Tudjman i njima slicni? Da nije možda ljudski kretenizam i pohlepa? Postojano gospodine malo objektivnosti, ove predstavnike sto sada imamo jesu proizvod komunizma, drugo kad su se vodili ratovi devedesetih, veronauke nije bilo u skolama, tako da nije mogla da siri bilo kakvu vrstu mrznje, zar ne? Kažete , radite u skoli. Ima ljudi koji fantastično obavljaju svoj posao, o čemu svedoci da su sa njima osvajali nagrade na takmičenjima itd. Naravno da ima onih koji ne obavljaju svoj posao i koji pogrešno rade, to osudjujem.

        1. Ako ste se bar malo ozbiljnije pozabavili istorijom, videcete da su skoro svi ratovi na ovim prostorima u osnovi bili verski. I bas ti ljudi koje pominjete su imali bar precutni blagoslov religija da nam od zivota naprave uzas. A da ne govorimo o pedofilima, crkvenim velikodostojnicima, koje crkva itekako stiti. Samo se informisite malo bolje i videcete da sam u pravu. Pozdrav.

          1. Gospodine, vi ste prvenstveno rekli na ovim prostorima, ali nema veze. Vi dobro znate istoriju, onda vam je dobro vam je poznato da tu nikoga nije interesovao Bog i religija nego pljacka i pohodi. Iskreni vernik i covek nece gledati da naudi drugome, kao sto pretpostavljam ni vi to ne biste uradili. Ono u cemu se slazem sa vama da ljude koje ste pomenuli treba osuditi, bez sumnje, ali tu je i stvar drzave koja treba takve da procesuira. Primer Kacavende, Crkva ga rascini, a drzava ga ni dana danas nije osudila.

        2. E pa kad vec branis religiju, znas li da su popovi u toku rata osvestavali oruzje koje je vojska koristila? Zasto se iz veronauke uci takodjesamo hriscanstvo i malo spomenu ostale, zasto nije svakoj isto dodeljeno?

          1. Postovni gospodine, necu reci da to neki svestenici nisu radili, kada jesu, za mene licno ti ljudi nisu svestenici i po tom pitanju delim isti stav sa vama. Sa druge strane ima onih koji su pozivali na mir. Iskreno vam kazem, kod mene na casovima se govori o svim veroispovestima i ono sto uvek naglasavam je to, da su podele napravili ljudi, a ne Bog. Kod mene je bilo katolika, slovaka, pa cak i musliman i super smo saradjivali. Ne govorim to da bi sebe hvalio, vec hocu da kazem da je veronauka moze jako puno da koristi, ako se predstavi na pravi nacin. Hvala vam na Vasim komentarima, verujem da nisu zlonamerni. Sa druge strane sve verske zajednice imaju pravo da imaju veroucitelje u skolama, pod uslovom da se oformi grupa. Veliki pozdrav.

        3. Religija je posluzila kao sredstvo za indoktrinaciju ljudi u ono sto su politicari zeleli,a u tom trenutku to je bio rat.
          Svi se secamo slika popova koji osvestavaju tenkove,slikaju se sa puskama i vojnicima,koji su posle toga isli da ubijaju druge hriscane . Da je SPC tada ostala po strani i nije dozvolila da bude instrument politike,mozda bi ih danas i postovao,sto sada ne cinim.

          1. U potpunosti vas razumem, ali nemojte gledati kroz te ljude sve ostale negativno, pa u skolama ima ljudi koji fantasticno obavljaju svoj posao i bas decu uce tome da ne budu takvi i d postuju druge veroispovesti i nacije.

  7. Protiv pravoslavca zbog zloupotrebe verstva za politicku diskriminaciju, etnicki i rasni sukob, manipulaciju i likvidacije drugacnijih.

  8. Moje dete je kroz školovanje je išlo na veronaku, to je pozitivno delovalo na njega, čak je neke svoje nedoumice u tinejdzarsko dobu delio sa veroučiteljem, ne sa razrednom, psihologom u školi, jer kad sam ja kao majka pričala sa njim o toj temi u priči sam shvatila da je pričao I sa veroučiteljem.Upoznavanjem svoje vere između ostalog samatram da to spada u opštu kulturu!!!!!!!

    1. Nijedan komentator se nije bavio suštinom teksta: nije u pitanju ukidanje nego nepriznavanje grupa/ odeljenja po dosadašnjem principu za izbornu nastavu – od min.15 učenika.
      Ja samo pitam : zašto za matematiku, jezike…30 učenika a za ove “ nauke“ 15?Da li su u krajnjoj liniji važniji veroučitelji od nastavnika drugih predmeta?( njihov radni status)

      1. Lepo pise u tekstu da su sem veronauke i gradjanskog u problemu jos i nastavnici drugog jezika i nekih izbornih predmeta ( izborne predmete vecinu predaju ucitelji-nastavnici koji vec imaju normu) .
        Matematika, Srpski i ostali predmeti nisu u problemu jer njima ostaje mera odeljenje a ne ceo razred. Kao i ranije odeljenje treba da ima najmanje 15 ucenika da bi se formiralo. Neka odeljenja imaju 15 neka 20, 25.30 i svako od tih odeljenja je norma za Matematiku Srpski i ostalo. Dok za Versku i gradjansko se uzima broj svih odeljenja jednog razreda i deli sa 30.

    2. Ako se vama, pod opstom kulturom, ubraja i zaglupljivanje sopstvenog deteta mozda bi trebalo da se zapitate kakav ste vi to roditelj uopste?

      1. Da li su po vama i najveci svetski umovi koji su bili teisti isto zaglupljeni?

    3. Upoznavanje osnova VIŠE najvažnijih svetskih vera svakako je važan deo opšte kulture.
      Ali upoznavanje SAMO JEDNE vere koju neko vidi kao „svoju“, NE samo da ne doprinosi opštoj kulturi, nego i vrlo često vodi isključivosti, pristrasnosti i zadrtosti.
      Zato podržavam da u školama bude predmet „Upoznavanje osnova svetskih religija“, ali „Veronauka“ – NE! To uopšte nije isto!
      Potpuno razumem svakoga ko je vernik i želi da mu i dete bude vaspitano u istoj veri. Ali za to neka se obrati svojoj crkvi, koja god bila, i neka od nje zahteva da organizuje takvu nastavu, na privatnoj osnovi. I neka je finansira, ako treba.
      Ali toj vrsti nastave nikako nije mesto u držvanim školama!

  9. Prilikom uvodjenja veronauke u skole u danasnje vreme doslo je do povratka u proslost. Kada su nasi preci bili delimicno upoznati sa preporukama Svetog pisma popovi su mogli da plasiraju ucenja o podeljenosti religija. Danas se lako mogu videti razna odstupanja ovih parcijalnih religija od preporuka iz Svetog pisma. Pored toga ponasanja raznih svestenika jos vise doprinose nepoverenju u takva ucenja. Ako se zeli nastavak ovih akcija, bilo bi veoma korisno postaviti kao predmet i CISTO Sveto pismo bes Zemaljskih podela, pa neka se sami ucenici opredele.

  10. Konačno da dodjemo pameti! Ni u jednoj naprednoj zemlji veronauka nije deo obrazovnog sistema, jer se u tim zemljama poštuje ustavna odredba da je crkva odvojena od države (svetovne vlasti).. U SAD ko to želi može da ppohadja takozvanu versku nastavu nedeljom. SPC je postala nacionalistička i politizovana institucija koja sebi daje pravo da se meša u sve sfere života.Nismo mi nekakva islamska džamahirija.

      1. Realno, Crkva se ne meša ni u šta, a trebala bi. To što se Predsednik slika sa Patrijarhom, to je zloupotreba Patrijarha, a ne mešanje Patrijarha u „državne poslove“. Ako ćemo iskreno, koji su to „državni poslovi“, koji dobro funkcionišu u Srbiji, pa se u iste ne treba mešati? Crkva bi morala biti mnogo drustveno angazovanija, ako zelimo dobro drustvo i dobru Crkvu. Eto, imali ste komunizam decenijama – sta ste dobili? Krv, smrt i mrznju. Nemastinu i besmisao zivota. Crkva je morala biti protiv SPS i ratova 90.- tih godina, i aktivno pomagati i izgradjivati drustvo. Umesto toga, dobili ste „politicare“ – slepe vodje, koje Vas vode u propast. Ne sporim da za tim istim slepcima ne idu i ljudi iz Crkve, cak i Njegova Svetost, ali ne moze slepac slepca voditi, obojca ce u jamu upasti… Mozda ova vlast nije slepa, mozda ja gresim, ali, eto, nikako da nam krene…

        1. Prijatelju samo par stvari da kazem , za fotografiju su potrebna dvojca ako jedan od njih eventualno nije doveden vezan da ga slikaju !
          Krv , smrt , mrznja i nemastina su krenuli kada su napustene progresivne i humanisticke ideje socijalizma sirom Balkana i zamenjene nacionalizmom , neprijateljstvima i osvetom . Sve je to sluzilo da bi se prikrila pohlepa i najveca pljacka u dvadesetom veku . Pravi razlog zbog kojeg vas izbacuju iz skole je jasan , bar meni . Zavrsili ste posao i sada daljim radom samo smetate monstrumu od sistema kojeg ste stvorili .

        2. Crkva nema pravo da se mesa u drzavne poslove i nije joj mesto u drzavnim institucijama.SPC je sasvim dovoljno bogata da moze da otvara sopstvene skole,a ima i gde,posto im je vracena ogromna kolicina imovine za koju ne placaju poreze,a ostvaruju prihode.
          Veronauka u skolama je besmislena,nepotrebna i stetna,posto sluzi da indoktrinaciju mladih umova,koji nisu sposobni da razluce sta je glupost,a sta ne,sta je alegorija i metafora,a sta ima prakticnu primenu.

    1. Ja jesam protiv veronauke u školama jer se taj predmet kod nas zloupotrebljava ali nije tačno da to nije školski predmet u razvijenim zemljama. Neznanje nije dobro bilo koja tema da je u pitanju. Ako ne verujete proverite status veronauke u Nemačkoj, da li je to razvijena država?

  11. Najpoštenije bi bilo organizovati versku nastavu u crkvama.
    Problem je u tome što skoro i ne bi bilo kandidata i to znaju crkveni zvaničnici.

  12. Dace Bog! (da se ratosiljamo veronauke, jedne od retkih Djindjicevih gresaka)

    1. Kakve veze ima veronauka sa tvojim zivotom??? Dobro misli i dobru se nadaj!

  13. Verske zajednice (sve priznate, ne samo hrišćanska) dobijaju podršku (novac i privilegije) od države, ne plaćaju porez (iako se bave proizvodnjom i trgovinom, čak i ugostiteljstvom) i neprikosnoveni su vlasnici nekretnina kojima ekonomski raspolažu. Znači da su verske zajednice ekonomski samoodržive. To sve znači da se veronauka treba iseliti iz državnih škola i preusmeriti u privatne (što opšte ili strogo verske, po izboru). Hoću da kažem da bi svaka verska zajednica trebala da omogući svojim vernicima da se verski obrazuju, o svom trošku. Zašto bi ateiste terali da finansiraju veronauku (već sam prikazao da je i bez volje finansiraju preko budžeta)?
    Kada je reč o drugom jeziku, bilo bi pametno uvesti ga u sve državne škole, na svim nivoima. Poznavanje jezika će svakako podići stepen osposobljavanja mladih u ovom globalnom društvu. Ne treba ni govoriti da država mora da nađe novac za prosvetu i zdravstvo jer od stanja u te dve oblasti zavisi sve drugo. Zdravo i obrazovano stanovništvo će se lako i dobro organizovati u svim drugim sferama. Doduše, ovakav koncept ne odgovara totalitarnim, korumpiranim, nesposobnim, režimima.

    1. 70 godina je drzava bespravno koristila crkvenu zemlju, dakle kad sva zemlja bude vracena pa za 70 godina placanje poreza ce biti u redu

    2. Postovani gospodone da li su problem veronauka i gradjansko? Pa hajde da izbacimo i srpski jezik i matematiku, posto mnoga deca na kraju srednje skole ne znaju da citaju, a ni da sabiraju i oduzmaju. Crkva ne placa porez? Dobro neka bude da ste u pravu. Sta treba reci za Cecu, Acu Lukasa, sve estradne zvezde, statlete koje ne placaju porez, a imaju milionske prihode. Partizan, Crvena Zvezda, Vojvodina i jos mnogi drugi kojima broja nema, oni nisu problem, vec samo verske zajednice. Molim vas pa ove ljudi koji su na malo boljim pozicijama na lokalu, ne placaju porez ili prijavljuju lazno stanje, sta teknoni na vrhu rade? Veliki pozdrav

  14. Veronauka bi trebalo da bude predmet gde bi se deca obrazovala na opštem nivou, a ne samo i isključivo o pravoslavlju. Da se u tom predmetu uči o svim verama na svetu, u kulutrološkom smislu, to bi bilo društveno prihvatljivo.
    Gradjansko vaspitanje je predmet koji bi trebao da bude obavezan jer je dobro osmišljen i služi osnovnom društvenom vaspitanju.
    Od uvodjenja ova dva predmeta, društvo delimo od malih nogu. Jedni uče da samo pravoslavlje postoji i da su Srbi samo oni koji su pravoslavci, a drugi uče o emocijama, empatiji, kritičkoj misli, slobodi i demokratiji.
    Treba razmotriti te činjenice, a ne sistemske probleme kako bi se skresali troškovi.

    1. Niste u pravu. Iy iskustva tvrdim da gradjansko sluzi ISKLJUCIVO za dopunu norme tehnoloskim viskovima. Inace „obuka“ za „predavaca“ gradjanskog traje 3 casa (sa kafe pauzama i ruckom). Medjutim, vecina nastavnika nema cak ni toliko. Kod mene u skoli se desavalo da nastavnici i ne znaju da ce predavati „gradjansko@ predaju gradjansko. Udju u razred, a djaci ih pitaju – sto su dosli? Onda se, siroti, zbune i odu kod direktora, pa saznaju da su postali „nastavnici gradjanskog“! A djaci vriste od smeha!! Medjutim, plata redovna! I mic, po mic… svi se ufuraju u svoju novu „ulogu“…

  15. Sve se radi uz blagoslov patijarha Irinije uz sasluženje vladike Irineja(Bulovića).

  16. Jos jedna pobeda braco komunisti, sada kad smo ukinuli veru i oslovnu slobodu gradjana, moramo oduzeti predanja o veri i istoriji!

  17. Na zapadu, kod protestanata-evangelista znam da postoji nesto sto se zove Nedeljna skola. Vernici dobrovoljno, besplatno dovode decu u crkvu gde teoloski obrazovane osobe vrse edukaciju. Nema ocenjivanja . Tako deca kasnije i srastu sa svojom crkvom i verom. Kod nas ljudi imaju kontakt sa verom tri puta u zivotu. Kao bebu te pop krsti, kasnije venca i na kraju Gospodi pomiluj.
    To treba prekinuti i zainteresovati mlade za veru, crkvu i Boga.

  18. Nisam iznenađena neobrazovanošću komentatora, koji ne mogu čak ni da predstave dimenziju koja im nedostaje.

    1. A šta tebi garantuje da su tebi sve dimenzije na broju i nijedna ti ne nedostaje?

    2. Vaše ubeđenje da ste pronašli „dimenziju“ koja vam nedostaje, ne znači da imate pravo da he drugima namećete.

  19. Hahahha, samo cenzurisite i brisite sve komentare koji se ne slazu sa vasim misljenjem, kripto jevrejcine prljave

  20. koliko zlih komentara na jednom mestu. koliko gluposti procitah. ovakve komentare mogu da ostave samo ljudi nezadovoljni svojim zivotom. frustracije. ako se nekome ne svidja veronauka, ima mogucnost da ide na gradjansko vaspitanje. ne razumem ovoliko mrznje na jednom mestu. mene kad nesto ne zanima, ja ne komentarisem i radim ono sto me interesuje.. nije problem veronauka nego nesto drugo..zapitajte se sami.

    1. Ne radi se o tome da onaj ko ne želi da ide na glupost zvanu veronauka, može da ide na još veću glupost, koja se zove građansko. Radi se o tome da ne bude ni jedna od te dve gluposti, i da đaci imaju čas manje, jel pored ovih, ima još gomila gluposti. Nije mogućnost izbora da biraš između manjeg, i većeg zla. Izbor je da ne uzmeš ni jedno.

  21. Bravo drugosrbijanci, jugosloveni i komunjare na komentarima sto ste protiv Veronauke u skolama a da imalo imate mozga, kao sto ga nemate jer da ga imate ne bi bili jugosloveni, znali biste da je Veronauka obavezan predmet u gotovo svim zemljama Evropske Unije i da Evropa upravo pociva na hriscanskim vrednostima i temelju i da je to upravo i odgovor na to zasto su uspesniji u nekim stvarima, a zasto mi nismo i bilo koja zemlja koja je prosla ,,uspesni“ komunizam. Bravo, i procitajte nesto jugosloveni.

    1. pa i komunizam pociva na hriscanskim vrednostima, sta je poenta tvog komentara? u evropi se bolje zivi jer imaju veronauku? evo i mi imamo veronauku vec dvadeset godina ne vidim da se nesto bolje zivi zbog toga

      1. Pa, niste išli na Veronauku, a očekujete da bolje živite? Moji djaci bolje žive, zato što su išli na Veronauku.

    2. U koliko si zemalja Evropske Unije bio i lično se uverio da je veronuka obavezan predmet u DRŽAVNIM školama? (Privatne škole su druga stvar. )
      Da pogađam: ni u jednoj, nego lupaš napamet?!
      Inače, slažem sa da Evropa počiva na hrišćanskim vrednostima, ali to NIJE razlog zašto su „uspešniji u nekim stvarima, nego samo zato što, za razliku od nas, ne robuju mitovima i u stanju su da uče na svojim greškama.

  22. Izgleda kako je ‘Fond za Otvoreno Drustvo’ svakako pomogao Ministarstvu da nam reorganizuje Veronauku?

    1. Od ukidanja oba predmeta nema ništa.Može samo da se poveća fond časova,niko nas ne pita ništa.I dalje pitanje Boga je otvorena tema i neće još dugo niko dati konačan odgovor,nama Srbima je dao Sveti Lazar davno i ako to ne poštujemo spasa nam nema.

  23. Popovima nije mesto u skolama. Eno im crkve na svakom koraku. Ima hleba za njih…bez motike.

  24. Nadam se da su komentatori koji pljuju po religiji, pravoslavnoj u ovom slučaju, plaćeni da to rade, u suprotnom, žao mi je što naš narod toliko posrnuo, što je toliko površan, što vide samo ono što se dešava oko njih, a ne ono što se nalazi u njima. Žao mi je Srbijo što si toliko posrnula.

    1. Sreća je da bar vi pravoverni niste nimalo „posrnuli“ i da je u vašem svetu sasvim normalno i opravdano da svako drugačije mišljenje u vezi s bilo čim što se tiče vere nazivate „pljuvanje po veri“, „napad na veru“, „komunizam“ i još mnogo, mnogo gore! Jer samo vaše mišljenje može biti ispravno i ničije drugo, pošto vi niste“posrnuli“ i niste „površni“, nego dubokoumni i zato vam je izraslo treće oko na koje vidite ono što niko drugi ne vidi.
      A za nas „posrnule“ i „površne“ sreća je što vi (još) nemate zakonsko pravo da javno spaljujete nas „posrnule“. Inače bi vatrice gorele na svakom javnom trgu, kao u starom dobrom Srednjem Veku!
      Uzgred, da li možete navesti neki slučaj da je bilo dokazano da je neko „pljuvao po veri“ samo zato što mu je neko drugi platio da to radi?

      1. Kao prvo, rekla sam da se nadam da niste plaćeni da pljujete, drugo, u pravoslavnoj veri nema nasilja i osvete… Branimo se praštanjem, a izgleda da ste vi ti koji bi bili spremni da spaljuju nas koji verujemo u Boga, koristite svaku priliku za podsmeh, omalovažavanje i vređanje. To ste ovim komentarom i pokazali. Svako dobro i Bog Vam pomogao!

    2. Vera je privatna stvar svakog pojedinca.
      O veri se uči u okviru porodice ili u okviru crkve.
      Časovi koji su u školi namenjeni verskoj nastavi, treba da budu ustupljeni za učenje o zaštiti životne sredine.

  25. Valjda je nesporno da je veronauka uvedena u škole iz političkih razloga. OIpet, s drauge strane, pitanje je da li decu treba obrazovati verski ili o veri? Da li je ličnost verski obrazovana kroz verski obrazovni siste, (veronauku) bolji pripadnik svoje nacije od onog koji to nije? Ima tih pitanja. Teza o tome da je pravoslavlje konstitutivni element srpske nacije, je stara priča i naravno pogrešna ali je zato do zla boga zlorabljena.
    Naše učenike bi trebalo da obrazumemo da imaju kvalitetna i dovoljno jasna i opširna pritom multidisciplinarna znanja o religiji kao i o svim velikim svetskim religijama, naročito monoteističkim, onma sa kojima imaju neposredan kontakt i to sa antropološkog, sociološkog ali i digmatskog stanovišta. Pritom ista ta mladež bi morala imati dovoljna i podjednako utemeljena znanja i o ateizmu ali i antiteizmu. Nije potrebno, ubeđen sam govoriti ovde da je nužno paralalno izučavati i etiku i mnoge druge praktične, „građanske“ korisne stvari.
    Jednom rečju, naša dece, bez obzira da li se vaspitavaju kod kuće i u zajednicama u hrišćanskom (pravoslavnom/katoličkom/protestantskim) muslimanskom ili judaističkom duhu trebali bi biti upoznati i razumeti i ostale tradicionalne religije ali i one koji to nisu, koji su pripadnici drugih, manje ili više egzotičnih religija (npr budisti ili zoroastrijanci) ili ateističkim trebalo bi da poznalu sve te pristupe ovoj materiji kako bi ih razumeli i kao takvi mogli da budu tolerantno.
    E sada, upravo to – toelrantnost bi u ovakvim društvima naročito postjugoslovenskim bilo nešto što nije poželjno jer smo, hteli mi to da priznamo ili ne već 30 godina u permanentnom ratu niskog intenziteta a verska pripadnost se zlorabi kao sredstvo održavanja takvog stanja.
    I sve dok tzv „elite“ budu na ovim prostorima na vlsti kakv su ovih 30 godina, a Srbija je sa naprednjačko-radikalskom klikom taman primer tome, stvari neće krenuti u obrazovnom pocesu na bolje ni u ovom segmentu koji se opet ne može sagledavati izolovano od ostalih.

  26. U duhu optimizacije troškova bi mogli ukinuli mogućnost odabira religije/veroispovesti, odnosno da deca imaju stvarnu veroNAUKU, gde bi tokom osam godina učili o svim verama koje ih okružuju. Tako bi se smanjili troškovi, a iz obrazovnog sistema bi izlazili ljudi koji su tolerantniji i obrazovaniji. Želim da verujem da je to cilj.

  27. To i nije bila verska nastava već indoktrinacija dece pravoslavljem, kao da nema drugih (po meni jednako besmislenih) religija. U budućnost se ne ide verskom zatucanošću.

    1. Bravo! Da li ste odlican savet samom sebi – nemojte biti bas toliko zatucani! Dakle, poslusajte sebe, i krenite sigurnim korakom u buducnost! Inace ne postoji „indoktrinacija“ u Crkvi – to je nebulozan komunisticki termin. Na protiv, Vi ste „indoktrinirani“ komunistickim bajkama… Vera uci ljude da budu bolji, na primeru Isusa Hrista koji je najbolji za kojeg ljudski rod zna. Isus kaze da treba voleti drugog coveka kao samog sebe, treba prastati, ciniti milosrdje, biti mirotvorac, ciniti dobra dela. Veroucitelj treba da prakticno pokaze deci takav primer, i to ce imati odlicnog efekta na djake. Sve ostalo je partizanski film koji se vrti u Vasoj glavi, bez mnogo veze sa realnoscu. A i nije neki film, zar ne? Naravno, moguce je da i u Crkvi ima Vasih kolega, koje misle da deci treba „nauciti nekim mnogo jakim i tajnim znanjima“, ali to je podjednako ucinkovito, kao i Vase misljenje (ono, bez veze, i bez ucinka). Dakle, Veronauka je VASPITNI predmet, ucenje po modelu, bez premca u Istoriji, ali i vrlo zahtevan, i sa sjajnim rezultatima kada se primeni. Zato se svi Vi, pametnjakovici, morate potruditi da Vasa deca budu „indiktrinirana“ sa dobrotom, da ne bi bili zatucani komunisti, koji idu po svetu, dizu revolucije i ginu, bez ikakvog povoda i smisla – da ubijaju ljude koje nikad ne bi sreli, zbog materijalisticke „ideje“, sto zvuci po malo nebulzno… Dakle, budite ljudi, iako ste prevareni, i iako Vam se ta prevara dopada.

  28. Zanimljivo je da se svaki put kad se normativi prilagode da ostvarivanje nekog prava bude moguće i onima manje zastupljenima, to pravilo bude automatski izvitopereno i zloupotrebljeno. Realno, uslov da je dovoljno 15 đaka za neki program (bila to veronauka ili nešto drugo) zapravo dozvoljava da imate odeljenje i nastavu, i u situaciji kada imate samo 15 ili 18 ili svakako manje od punog odeljenja zainteresovanih. Šta se od toga napravilo – natrpavanje norme za veroučitelje. Umesto realnih 5 odeljenja, oni su radili sa 10, kada imaju čak 150 zainteresovanih. Zašto to pravilo ne važi i za nastavu fizike, hemije ili matematike? Ili stranog jezika, ili likovnog? Tu bi bilo još veće koristi za đake da rede u malim grupama. Ovako, ovo je „pogodovanje“ zapošljavanju veroučitelja – uzmeš ukupan broj đaka, pa podeliš sa najmanjim brojem, i odmah držiš duple časove. Nije li to prevara? Kako se koristoljublje kotira u hrišćanskim merilima vrednosti?

  29. Ministre,opet ne sagledavate celu sliku.Kako ce deca pohadjati baletske i,muzičke škole ako imaju izborni predmet u suprotnoj smeni.U tim školama je nastava svakosnevna!
    Da li je moguće da ste toliko ne obavešteni i bahati u odlukama?!

  30. Časovi veronauke i građanskog su besmisleni i ništa se ne radi na njima.Samo se gubi vreme.Imam troje dece,svo troje su na tim časovima uvek spavali,radili domaće za druge predmete ili guglali…Napominjem,nisu istog uzrasta i imali su različite nastavnike a kao da nisu…

    1. Ti pričaš besmislice. Zašto smo skloni generalizaciji svega. Dosta toga je i do nastavnika, i od njega zavisi da li će decu motivisati da uče njegov predmet. Znam neku decu koja spavaju i na času matematike, pa jel to znači da matematiku treba izbaciti iz školstva?

  31. A većina poznatih naučnika bili vernici, tj. verovali u Boga..i ne samo naučnici, umetnici, filosofi..Najveći pljuvači vere su zapravo netalentovani mediokriteti.

  32. Veronauka je uvedena posle pada komunizma u SRJ, a to je 2000. Zaslužna je vlada Djindjica. Do tada vlada SPS i SRS nije imala razumevanja za ovu nastavu.

Ostavite komentar


Društvo

Naslovna strana

23. decembar 2024.
Galerija

Pretplati se i postani deo Kluba čitalaca Danasa

Klub čitalaca Danasa je zajednica pretplatnika na dnevni list Danas kojima je, pored ekskluzivnog pristupa novinama u PDF formatu veče pre nego što se štampano izdanje nađe na trafikama, dostupna i celokupna arhiva lista onlajn. Članska kartica obezbeđuje i preko 50 popusta naših partnera, kao i pozivnice za naše događaje i akcije.

Srđan Gojković Gile, muzičar

Pozivam sve one koji čitaju Danas da ga podrže tako što će se učlaniti u Klub čitalaca Danasa i tako podržavati nezavisno novinarstvo.