Veštaci kažu da optuženi ne oseća krivicu 1Foto: V. Torović

U Osnovnom sudu u Nišu danas je nastavljeno suđenje Nemanji S. (19) iz Beograda koji je optužen da je 4. januara ove godine, upravljajući velikom brzinom „audijem A6 kvarto“, izazvao tešku saobraćajnu nesreću u kojoj su smrtno stradali pešaci na trotoaru Andrej P. (12) i Dejan I. (48).

Ovaj slučaj izazvao je veliku pažnju javnosti, naročito u Nišu, gde su danima organizovani protesti.

Suzana Tošić Golubović, neuropsihijatrica i članica komisije veštaka, kazala je da ostaje pri komisijskom nalazu, u kojem se navodi da je Nemanja S. bio uračunljiv i priseban u trenutku udesa, kao i uoči gubitka kontrole nad „audijem“. Ona je kazala da optuženi jeste bio u stanju fiziološkog straha, ali da je imao organizovano ponašanje, što potvrđuju izjave policajaca sa lica mesta, kao i tragovi kočenja „audija“, koji pokazuju da je bio fokusiran i nameravao da svoje vozilo stabilizuje. Emocionalna zrelost okrivljenog je u skladu sa njegovim godinama, rekla je ona.

Na prethodnom ročištu psihološkinja Tatjana Milenković, takođe članica komisije veštaka, kazala je da je utvrdila da je kod optuženog saosećanje sa žrtvama „sasvim marginalizovano“ i da postoji „izostanak autentičnog osećaja krivice“, već je takav osećaj „deklarativan“. Ona je rekla da je tokom razgovora Nemanja S. bio više fokusiran na sebe, svoje tegobe, život i detinjstvo, a da nijednom nije spontano pomenuo preminule.

– On je odgovarao da je polovina krivice na ocu koji mu je dao auto, iako on ima položenu i B i C kategoriju, a da je druga polovina krivice na njegovoj bolesti. Nikakav faktor lične odgovornosti nije uzeo u obzir, a ako nema lične odgovornosti, nema ni krivice. On je pokazao određenu empatiju samo za najbliže članove porodice – rekla je Milenković.

Predsednik i članica komisije veštaka, Radovan Karadžić i Mirjana Živković, kazali su da u detaljnom komisijskom veštačenju kod optuženog nisu pronađeni nikakvi organski poremećaji i drugi razlozi koji bi opravdali tegobe koje je on navodno imao u momentu nesreće.

U dosadašnjem sudskom postupku iznete su različite procene o brzini kojom se kretao „audi“ u momentu nesreće, koja bi mogla biti ključna kod određivanja kvalifikacije krivičnog dela i visine zatvorske kazne. Advokat oštećenih tvrdio je da se optuženi kretao brzinom od 152 kilometra na čas, a stručni savetnik odbrane da je brzina bila 108 kilometara na sat i da ona nije uzrok nesreće. U tom delu grada dozvoljena brzina je 60 kilometara na sat.

Optuženi je na jednom od prethodnih ročišta potvrdio da je do nesreće došlo, ali je negirao krivicu, navodeći između ostalog da je u trenutku nesreće „osetio grčenje u mišićima vrata i tela i šum u uhu“, pa je „počeo da gubi orijentaciju u prostoru“ i „predmeti su počeli da mu beže pred očima“. On je izjavio saučešće porodicama poginulih i zamolio ih za oproštaj, dodajući da su „sve tri porodice oštećene“.

Kazna do osam godina

U optužnom predlogu, koji je Osnovno javno tužilaštvo podnelo 2. marta, Nemanja S. se tereti za teško delo protiv bezbednosti javnog saobraćaja, za koje je predviđena kazna zatvora do osam godina, a OJT je zahtevalo da se optuženom izrekne maksimalnu kaznu. U „audiju“ su bili i saputnik D.O. (51) i dve maloletne devojke, a niko od njih nije povređen.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari