U osnovne škole se od jeseni ne uvodi novi predmet veštačka inteligencija, kako je više puta najavila premijerka Ana Brnabić, već lekcije o toj temi u okviru postojećih nastavnih predmeta tehnika i tehnologija i informatika i računarstvo.
Za upoznavanje sa ovim pojmom predviđena su po dva časa tehnike i tehnologije u sedmom i osmom razredu, kao i dva časa informatike i računarstva u osmom.
Zoran Lapčević, predstavnik Društva pedagoga tehničke kulture Srbije u Nacionalnom prosvetnom savetu (NPS), kaže za Danas da je uvođenje sadržaja o veštačkoj inteligenciji u obrazovni sistem definisano u Strategiji razvoja veštačke inteligencije u Republici Srbiji od 2020 do 2025. godine. Na osnovu Strategije donet je i akcioni plan koji predviđa implementaciju nastavnih sadržaja o veštačkoj inteligenciji u dva predmeta u osnovnoj školi, i to do 2022. u jednom predmetu i do 2025. u još jednom. Predstavnici Društva pedagoga tehničke kulture i Društva informatičara Srbije predložili su da se ova tema zbog predmetne korelacije uvede istovremeno u tehniku i tehnologiju i u informatiku od naredne školske godine, što su prihvatili NPS, a potom i Ministarstvo prosvete.
– U sedmom razredu iz tehnike i tehnologije, u okviru oblasti Tehnička i digitalna pismenost, učenici se upoznaju sa pojmom, značajem, primenom i pravcima razvoja veštačke inteligencije. U osmom razredu, u okviru oblasti Konstruktorsko modelovanje, učenici praktično sastavljaju i upravljaju jednostavnim školskim robotom uz primenu veštačke inteligencije, tako da usvojeno znanje o ovoj temi ima i svoj funkcionalni značaj. Međupredmetna korelacija sa informatikom je veoma značajna zbog znanja koja su učenici stekli o programiranju iz tog predmeta, a koja se dopunjuju sa znanjima o robotici iz tehnike i tehnologije – pojašnjava Lapčević šta će đaci učiti.
On kaže da su nastavnici tehnike i tehnologije rado prihvatili ovu novinu, ali da će praktična primena usvojenih znanja biti moguća samo ako Ministarstvo prosvete opremi škole sa odgovarajućom IKT opremom, pre svega, edukativnim školskim robotima, mikrobit ili arduino uređajima, mBot robotima i slično.
– Što se tiče informatike i računarstva, o veštačkoj inteligenciji biće reči u okviru teme Digitalna pismenost u osmom razredu. Za te sadržaje predviđena su dva časa i moguć je odabir projektnog zadatka iz ove oblasti. Prilikom realizacije predviđenih nastavnih sadržaja preporučena je podela učenika u grupe radi istraživačkog rada. Đaci će učiti o tome šta je veštačka inteligencija, gde se primenjuje, a biće govora i o etičkim pitanjima vezanim za njenu sadašnjost i budućnost – ističe za naš list Bojana Satarić, predstavnica Društva informatičara Srbije u NPS-u.
U Zavodu za unapređivanje obrazovanja i vaspitanja najavljuju za Danas da se razmatra uvođenje sadržaja o veštačkoj inteligenciji i u srednjim školama kroz stručne predmete u područjima rada, kao što su elektrotehnika i mašinstvo ili kroz predmet računarstvo i informatika, što bi obuhvatilo sve učenike srednjih škola. Za sada se čekaju smernice Ministarstva prosvete.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.