Više od 130 pritužbi na državne službenike: Na zaposlene kojih institucija se građani najviše žale? 1Foto:Beta/Amir Hamzagić

Tokom prošle godine evidentirano je 138 pritužbi građana na državne službenike i njihovo ponašanje, barem se tako navodi u izveštaju Visokog službeničkog saveta koji je objavljen na sajtu Vlade Srbije.

Takođe, državni organi su pokrenuli 51 postupak po službenoj dužnosti zbog nepoštavanja Kodeksa ponašanja državnih službenika.

Najviše žalbi primljeno je na rad zaposlenih u Poreskoj upravi i Ministarstvu spoljnih poslova.

U Ministarstvu spoljnih poslova bila je 31 pritužba na rad u diplomatsko-konzularnim predstavništvima, a primedbe su se odnosile na ophođenje prema strankama.

U Ministarstvu trgovine, turizma i telekomunikacija evidentirane su 22 pritužbe zbog nepoštovanja načela nepristrasnosti u radu i sukoba interesa.

U 2021. najviše pritužbi je evidentirano u Poreskoj upravi – ukupno 82. Pritužbe su se odnosile na više stavki Kodeksa ponašanja državnih službenika, a najveći broj bio je na zakonitost i nepristrasnost u radu. Zbog povreda pravila etičkog ponašanja pokrenuto je pet disciplinska postupka, a u tri slučaja su izrečene disciplinske novčane kazne.

U Upravi za trezor su bile podnete četiri pritužbe građana na ponašanje državnih službenika, ali bez izrečenih disciplinskih mera.

Žalbe i postupci bili su još u Upravi za agrarna plaćanja, Inspektoratu za rad i Republičkom geodetskom zavodu.

U zaključku izveštaja se navodi da je stepen poštovanja Kodeksa ponašanja državnih službenika zadovoljavajući, s obzirom da je registrovan mali broj pritužbi građana i, saglasno tome, mali broj pokrenutih disciplinskih postupaka u odnosu na broj zaposlenih.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari