Crveni Krst Srbije pokreće kampanju “Zamisli se!“ o važnosti poboljšanja usluga nege starijih i osoba sa invaliditetom. Cilj je, kako navode, da skrene pažnju javnosti i društva, javnog, civilnog i privatnog sektora, da je potrebno jačanje kapaciteta nege starijih i osoba sa invaliditetom, s obzirom da se Srbija smatra starom nacijom, sa čak 22,1 odsto lica starijih od 65 godina.
„Ovi podaci i faktori kao što su demografsko starenje, migracije i promene strukture porodice jasno ukazuju na potrebu za dugotrajnom negom starijih osoba i osoba sa invaliditetom. Čak 600.000 ljudi iskazalo je potrebu za podrškom i negom u obavljanju svakodnevnih aktivnosti- od odlaska u kupovinu i održavanja higijene doma, do palijativne nege, kućnog lečenja i psihološke podrške“, navodi se u saopštenju.
Kako bi se javnost upoznala sa izazovima sa kojima se stariji ljudi susreću, kao i potrebama za proširenje i jačanje kapaciteta dugotrajne nege starijih soba, Crveni krst Srbije, u saradnji sa Privrednom komorom Srbije i uz podršku Evropske unije i Austrijske razvojne agencije, pokreće kampanju čiji slogan glasi: „Zamisli se! Danas je nega potrebna nekom drugom, sutra će možda biti potrebna tebi.“
„Trenutno, u Srbiji, preko 90 odsto usluga nege i podrške namenjene starijim osobama i osobama sa invaliditetom pada na teret porodice. Iako ovaj trend nije značajno različit u odnosu na Evropu i svet, potrebno je da se čitavo društvo uključi, kako bi se našlo održivo rešenje ovog problema’’, ističe Nataša Todorović iz Crvenog krsta Srbije.
Krajnji cilj jeste podizanje svesti javnog, civilnog i privatnog sektora o potrebi uvođenja većeg broja usluga dugotrajne nege.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.