Više od 40 odsto vozila u GSP-u je u sličnom stanju kao i autobus koji se jutros zapalio na Brankovom mostu, kaže za Danas Ivan Mihajlović iz Saveza ozbiljnih sindikalaca GSP i vozač gradskog saobraćajnog.
On radi u pogonu Zemun odakle je i vozilo koje se jutros zapalilo na Brankovom mostu u Beogradu. Navodi da su razlozi sve češćih kvarova autobusa na ulicama Beograda to što su vozila stara, dotrajala, održavanje je slabo, a delovi koji se ugrađuju su kratkotrajnog veka.
– Čak ni starost nije toliki problem, jer i novi autobusi su loši. Naprimer, od 100 kineskih autobusa marke “Higer” koji su od pre godinu dana na ulicama Beograda, većina ih je sada na parkingu, neispravna. Kvare se, iako su novi. Takav im je kvalitet – ističe Mihajlović.
Novije autobuse uglavnom popravljaju privatne firme, dok starija vozila GSP popravljaju njihovi majstori. Ali, ni njih nema dovoljno, kaže naš sagovornik, jer su plate jako male.
Na pitanje da li neko kontroliše ispravnost vozila pre nego što se puste u saobraćaj, Mihajlović navodi da bi trebalo da postoji kontrola ispravnosti vozila nakon popravke, ali da on ne zna ko ih kontroliše.
– Noćni pregled prolazi svako vozilo, postoji čovek koji potpisuje njegovu ispravnost, ali čim autobus izađe iz garaže, svu odgovornost za njega snosi vozač – ističe Mihajlović.
Na pitanje koliko smo mi kao građani bezbedni kada uđemo u autobus, kaže “isto kao i ja”.
– Kada uđem u autobus i počnem da vozim, nadam se da ću stići do poslednje stanice – poručuje naš sagovornik.
Nikola Jovanović, direktor Centra za lokalnu samoupravu, ocenjuje za Danas da su dva teška incidenta sa vozilima GSP-a u samo 12 sati sve, samo ne slučajnost.
– Godinama upozoravamo na kupovinu loših turskih i kineskih autobusa u Beogradu, ali i katastrofalno održavanje postojećeg voznog parka. GSP Beograd je doveden do ivice propasti, jer je plen različitih kombinacija i lobija, sve sa blagoslovom gradske vlasti – ističe Jovanović.
On podseća da je sinoć na okretnici na Zvezdari izleteo novi gasni autobus marke „BMC“ i da je prema prvobitnim analizama greška do vozila.
– Da li se radi o iberturaži koja je svojstvena turskim autobusima ili o kvaru u elektronici, ostaje da se vidi, ali Beogradu svakako trebaju bolja i bezbednija vozila. A jutros je na ekstremno promentnom Brankovom mostu izgoreo Ikarbusov autobus, verovatno je puklo crevo, što se često kod nas dešava i posledica je lošeg održavanja – ukazuje Jovanović.
Prema njegovim rečima, neophodne mere za novu gradsku vlast su da ovlašćeni serviseri rade, da postoji nezavisni vanredni tehnički pregled i da se nabave samo kavlitetna vozila kakva se koriste u Evropi.
– Apelujem na sve u gradu da se uozbilje, dok neko nije poginuo, tad će biti kasno – poručuje Jovanović.
Podsetimo, autobus javnog saobraćajnog prevoza u Beogradu na liniji 704 izgoreo je jutros oko 7.15 časova na Brankovom mostu. Na sreću povređenih nije bilo, a intervenisalo je devet vatrogasaca sa dva vozila.
Kako su iz GSP naveli u svom saopštenju za medije, vozač je odmah zaustavio vozilo kako bi ga putnici napustili i upotrebio PP aparate.
„Nažalost, vatra se ipak brzo proširila. Zahvaljujući pribranosti i brzoj reakciji vozača, niko od putnika nije povređen“, dodaje se u odgovoru.
Oni su dodali da je upitanju zglobni „Ikarbus“ autobus, star 10 godina, koji je sinoć prošao procedure redovnog pregleda tehničke ispravnosti i jutros regularno pušten u saobraćaj. Vatrogasne ekipe su ugasile požar.
„Vozilo na kojem je načinjena velika materijalna šteta dizalicom je odneto sa mosta i biće prebačeno u garažu gde će se obaviti detaljna analiza uzroka koji su doveli do samozapaljenja“, saopštili su iz GSP-a.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.