Pešačenje, smatraju stručnjaci, najzdraviji je vid transporta. Preporuke koje dolaze od svetskih organizacija koje se bave zdravljem stanovništa preporučuju ovaj vid saobraćaja kada god je to moguće – prilikom odlaska na posao, u školu, nabavku i slično.
S druge strane, podaci Agencije za bezbednost saobraćaja, koji se odnose na saobraćajne nezgode na teritoriji opštine Stari grad za period 2016–2020. godine, pokazuju da u odnosu na kategoriju vozila i svojstvo učešća nastradalih u saobraćajnim nezgodama, najviše stradaju pešaci.
Statistika pokazuje da je gotovo svaki drugi pešak u saobraćajnim nezgodama, lice starije od 65 godina. Stara lica često imaju slabije reflekse, slabiji vid i sluh, te je dodatni oprez vozača veoma važan kada je u pitanju ova populacija stanovništva. Takođe, starim licima ali i svim ostalim pešacima kao učesnicima u saobraćaju, savetuje se maksimalan oprez prilikom prelaska kolovoza na pešačkim prelazima, nekorišćenje mobilnih telefona, muzičkih slušalica i ostalih uređaja koji mogu uticati na skretanje pažnje prilikom učestvovanja u saobraćaju.
Statistika nažalost ne ide u prilog i kada je u pitanju bezbednost vozača i ostalih učesnika koji se prevoze vozilom. Naime, podaci Agencije za bezbednost saobraćaja kažu da je upotreba pojasa na zadnjem sedištu na teritoriji opštine Stari Grad evidentirana kod manje od 50% putnika. Saveti stručnjaka, ali i zakon, nalažu da sve osobe koje se prevoze vozilom moraju biti vezane odgovarajućim pojasom – čak i oni koji se prevoze na zadnjem sedištu. Deca su u obavezi da u vozilu, u zavisnosti od godina starosti, budu u odgovarajućem dečjem sedištu i vezana pojasem dečjeg sedišta prema uputstvu proizvođača sedišta ili na zadnjem sedištu vozila i vezana odgovarajućim pojasem vozila.
U saobraćaju se i dalje mogu primetiti vozači koji za vreme vožnje koriste mobilni telefon – ili za razgovor telefonom ili što je još opasnije, za dopisivanje putem poruka. Ovaj vid nepropisnog ponašanja je sve češće primećen i na semaforima gde vozači pored toga što ugrožavaju svoju bezbednost i bezbednost onih koje prevoze, utiču na ugrožavanje bezbednosti i ostalih učesnika u saobraćaju, ali i utiču na optimalni protok saobraćaja na saobraćajnicama i raskrsnicama.
U susret slavskim proslavama koje su u decembru učestale, upravljanje vozilom pod dejstvom alkohola kao tema postaje aktuelnija.
Upravljanje vozilom pod dejstvom alkohola propisano je zakonom, ali se vozačima savetuje da se prilikom konzumacije bilo koje količine alkohola, ipak koriste bezbedni načini prevoza do željenih destinacija – pešačenje, gradski prevoz ili taksi. Takođe, vožnja pod stanjem umora ili pospanosti se ne preporučuje u bilo kojom situacijama.
„Razvojni sistemi Srbije“ realizuju projekat povećanja bezbednosti učesnika u saobraćaju i apeluju na odgovorno ponašanje svih učesnika.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.